Sezgisel yöntemler kullanarak akıllı soru bankası sistemi tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen bilişim teknolojileri sayesinde zaman kavramı, hesaplamaların hızı ve doğruluğu önem arz etmektedir. Günümüzde insanların eğitim alma ve aldıkları eğitimin hedeflere uygun olduğunu belgeleme gereksinimleri de artmaktadır. Eğitimin hedeflenen niteliklere uygunluğu ve başarım düzeyi ancak kaliteli sorulardan oluşan sınavlar ile ölçülebilmektedir. Kaliteli soruların geleneksel yöntemler ile oluşturulması ve belirlenmesi, teknolojinin geldiği nokta düşünüldüğünde, çok yavaş ve hatalara açık bir yöntemdir. Kaliteli sorulardan oluşan, hedeflere uygun ve yapılandırılmış sınavların süratli bir şekilde hazırlanması ve değerlendirilmesi amacıyla bilişim teknolojilerinin ve alt yapısının kullanılması kaçınılmazdır.Bu tez çalışmasında, bir sınav oluşturmak amacıyla, belirlenen özelliklere göre, bir soru bankasın oluşturulması ve bu soru bankasından otomatik olarak soru seçilmesi için genetik algoritmayı kullanan sınav hazırlama sistemi önerilmektedir. Soru bankası oluşturulması sırasında sorunun; gövdesi, cevap şıkları, ilgili olduğu konu, geçmişteki sınavlarda sorulma sıklığı, öngörülen zorluk ve ayırt edicilik değerleri gibi özellikleri belirlenmektedir. Soruların sorulma sıklıkları, zorluk seviyeleri ve ayırt edicilik indeksleri istatistiksel olarak güncellenmektedir. Sistem, genetik algoritmayı kullanarak istenen sayıda, zorluk ve ayırt edicilik seviyelerinde sorular seçmekte ve sınav kitapçığı şeklinde önceden belirlenmiş düzende çıktı vermektedir. Böylece, eğitmenin soru bankasından sorular seçerek sınav oluşturması işlemini basitleştiren, pratik ve zeki bir yöntem geliştirilmiştir. Thanks to developing information technologies the concept of time, the speed and accuracy of the calculations have importance. Today, people's need of training and documenting that they meet the goals of the training they receive is increasing. The appropriateness of the training to the targeted qualifications and the level of achievement can only be measured by examinations consisting of quality questions. When the level which technology reach is considered, preparation of quality questions is very slow and error is probable. It is inevitable to use information technologies and its infrastructure to prepare and evaluate exams consisting of quality questions. In this thesis study, an exam preparation system which uses a Genetic Algorithm to form a question bank and automatically select questions from this question bank is suggested. During the preparation of the question bank the body of the question, answer choices, interest with the subject, the frequency of asked in the past examinations, the difficulty indexes and the discrimination indexes are determined. The frequency of questions, difficulty levels and distinguishing indices are updated statistically. The system selects the desired number of questions of difficulty and discrimination indexes, outputs a predetermined set of test booklets by using the Genetic Algorithm. A practical and intelligent method that enables the instructor to simplify the process of exam preparation by selecting questions from the question bank has been developed.
Collections