Elektriğin iletimi ünitesinde basit araç gereçlerle yapılan etkinliklerin (Hands-on science) bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, fen bilimleri öğretiminde basit araç gereçler kullanarak gerçekleştirilen fen deneylerinin ve etkinliklerinin, akademik başarı puanları ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırma; 2016-2017 öğretim yılında, Kahramanmaraş ili merkez köy okullarındaki 81 altıncı sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. `Elektriğin İletimi` ünitesi deney grubunda, basit araç gereçler kullanılarak, kontrol gruplarında ise mevcut program uygulanarak işlenmiştir. Uygulama öncesi ve sonrası her iki gruba da başarı testi ve bilimsel süreç becerilerini ölçen testler verilmiş, elde edilen veriler SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine uygulanan yönteme dair görüş anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır ve bitirme projesi verilerek performans değerlendirme yapılmıştır. Çalışma föyünde her etkinliğin sonunda bulunan yapılan uygulamalar ile ilgili görüş içeren bölümdeki cevaplar analizde dikkate alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin başarı testi puanları ve bilimsel süreç becerilerini ölçen test puanları bakımından kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görüş anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre öğrenciler, uygulanan yöntem ile ilgili olumlu görüşler belirtmişlerdir. Bu yöntemin öğrenciyi merkeze alması sebebiyle çağdaş eğitim sistemimize uygun olması, fiziki imkanları yeterli olmayan okullarda deney ve etkinlik yaptırma imkanı sağlaması, maliyetinin düşük uygulanabilirliğinin kolay olması gibi sebeplerle alana katkı sağlayacağı umulmaktadır. This study has been conducted to determine the effects of the science classes- supported with simple equipment on studenst' science process skills and academical development. This mixed method research having an experimental and control group has been done with 81 6th graders, at Kahramanmaraş Merkez Hacıveliler Yeşilgöz and Tekir Secondary School, in 2016-2017 Educational Year. For this research, The Electrical Conduction unit has been choosen. `Hands-on science` method has been used with experimental group however the operational curriculum have been practised with control groups. The results have been collected via surveys, dissertations and semi-structured meetings. At the same time, both flyers used in this study and take parts evaluated by students have been taken into consideration for data analysis. As a result of the analysies made, it is clearly seen that the experimental group is more successful than the control groups in terms of academical and scientific process skills tests. According to the result of semi-structured interviews, student-based surveys and assessment answers, students have expressed positive opinions. Taking the student to the center, this method is suitable for our modern education system, it also provides necessary circumstances to do experiments and activities at physically insufficient suchools besides being low cost and easily practiable. All these considered, it is hoped that it will make a huge contribution to the field.
Collections