Güzel sanatlar liselerinde keman eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güzel Sanatlar Liselerinde eğitim ve öğretim gören öğrencilerin ileri yaslardaözellikle ilköğretim 8. sınıf sonrası çalgı eğitimine baslamaları ve ergenlik dönemiözelliklerinin tümünü yapılarında barındırmaları nedeniyle bu öğrencilerimizde kemaneğitimi çok hassas ve ciddi bir konu olarak bir çok güçlüğü bünyesinde barındırarakkarsımıza çıkmaktadır.Geç yas dönemi çalgı öğretimi zorlukları ile (14-16 arası yasgurubu), Fiziksel ve psikolojik gelisimin sekillendiği bu devrede Keman eğitimiöğretmenleri de belli sıkıntılar yasatmaktadır. Öğrencilerin fizyolojik ve psikolojikgelisim sürecinde olmaları ve ergenlik döneminin en belirgin özelliklerinden olanotorite ve çalısma disiplinine direnme özellikleri, yine ergenlik dönemi özelliklerinebağlı olarak dikkat dağınıklığı gibi faktörler, öğrencinin çalgıya dair hazırbulunusluğu, müziksel isitme yeteneğinin seviyesi, vücut ölçülerine uygun kemanseçimi, yay seçimi,yastık ve çenelik seçimleri ve bunların amacına uygunkullanımı ve doğru yönlendirilmesi, çesitli kalıtsal ve anatomik el,kol kusurlarıbedensel durus engelleri (Postür) , ayakta durmaya bağlı bel ve boyun , bacak ağrısırahatsızlıkları gibi faktörler ise karsımıza alt problemler çıkmaktadır. ? AnadoluGüzel Sanatlar Liselerinde Keman eğitimi alan öğrencilerin keman eğitimi sırasındakarsılastıkları güçlükleri nelerdir? sorusunun cevabını ararken keman eğitimindehiçbir ayrının göz ardı edilmemesi sonucuna ulastık.Keman eğitimi yapan öğretmenlerin bu alanda eğitim yapanöğrencileri bir bütün olarak algılayıp her türlü fiziksel, kisisel , bedenselözelliklerini düsünerek adeta her öğrenciyi farklı bir birey olarak görüp tek tipeğitim yerine tutarlı gelistirici anlayıslı ergenlik dönemi genel sorunlarını da gözönüne alarak çok farklı yaklasımlar sergilemelidir. Öğretmenlerin keman eğitimialan öğrencilerinde karsılasılması muhtemel belirlenen sorunlara yönelik alternatifprogram , ders içeriği ve esnek öğretim metotları gelistirmesi , gerek öğretmengerekse öğrencinin yararına olacağı inancıyla hareket ederek keman çalmayı biryasam biçimi haline getirerek sevdirmelidir. Öğretmenlerin öğrencilerin sorunlarıgöz ardı etmeden zamanında tedbirler alarak soruları sorun haline getirmedenyanıtlayarak öğrencinin performansını hep ileriye götürmelidir Violin education is a very sensitive and serious and also has many difficulties initself because the students who have been trained in Fine Arts High Schools usually starttheir education older, especially after secondary school (after 8th class) and also they havehebetic problems, In this period, violin teachers have some troubles because of trainingdifficulties about playing instrument in old ages and forming of physocological andphysical development of the students. The students' physological and pysical developmentperiod and opposing the authority and the working dicipline which is one of the clearestfeature of puberty, and also the factors like carelesness related to the puberty, thestudent's availability for the instrument, the level of capability related to having an ear formusic, choosing the violin, fiddlestick, pad and bracket acording to his/her body, andtheir suitable usage for these aims and also orientation correctly, some hereditary andanatomical hand and arm defects, bodily posture defects, waist ache ,neck ache, leg acherelated to standing up during playing are the sub problems that we face.
Collections