İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları ve kullandıkları öğrenme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin Fen Bilgisi dersindekullandıkları öğrenme stratejileri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları üzerindekietkilerini belirlemek, öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin Fen Bilgisi dersineyönelik tutum düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.Tarama modelindeki bu araştırma 2005-2006 öğretim yılı II. yarıyılında Edirne İliMerkez İlçedeki İlköğretim II. Kademe okullarında öğrenim görmekte olan 822 (429 erkek,393 kız) 7. sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri Altınok ve Açıkgöz (2004) tarafından geliştirilen ?ÖğrenmeStratejileri Ölçeği? ve Altınok (2004) tarafından geliştirilen ?Fen Bilgisi Dersine YönelikTutum Ölçeği? ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin 7. sınıf I. Dönem Fen Bilgisi dersi başarıdurumları da kaydedilmiş ve karşılaştırmalarda kullanılmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, TekYönlü Varyans Analizi ve Scheffè Testi kullanılmıştır.Araştırma aşağıdaki sonuçları ortaya koymuştur;1. Öğrenciler sıklıkla Tanıma ve Seçme stratejilerini, nadiren de Ezberleme stratejilerinikullanmaktadırlar.2. Öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları genellikle olumludur.3. Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlar ve kullanılan öğrenme stratejileri başarı tarafındanetkilenmektedir. Başarısı yüksek olan öğrenciler sıklıkla etkili öğrenme stratejilerinikullanmaktadırlar ve bu öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarıdiğerlerinden daha olumludur.4. Cinsiyet kullanılan öğrenme stratejileri açısından göze çarpan bir faktördür. Fakat FenBilgisi dersine yönelik tutumlar cinsiyet açısından değişim göstermemektedir.5. Öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri onların Fen Bilgisi dersine yöneliktutumları tarafından etkilenir. The purpose of this research is to study the attitudes of seventh grades towards thescience course and learning strategy use; effects of gender and science achievement on theirattitudes and strategy use; effects of their attitudes towards science course on their learningstrategy use.Survey method was used, and 822 seventh graders (393 female, 429 male) participatedin this research in Edirne 2006 spring.The research data were collected by ?Learning Strategies Scale? developed by Altınokand Açıkgöz (2004), and ?Attitude Towards Science Lesson Scale? developed by Altınok(2004). In addition, students? first term science class grades were noted and used forcomparisons.Arithmetic mean, Standard deviation, Analysis of variance, t test and Scheffè test wereused for the analysis of data.The research yielded following results;1. Students were frequently using recognization and selection learning strategies andrarely memorizing learning strategies.2. In general attitude of student towards science course is positive.3. Learning strategies use and attitudes forward science are effected by achievement.High achievers are frequently using effective learning strategies and they have morepositive attitudes toward science than others.4. Gender is remarkable factor for learning strategy use. But attitudes toward sciencecourse don?t vary in terms of gender.5. Students learning strategies use are effected by their attitudes toward science course.
Collections