Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Ayla
dc.contributor.authorCandaş, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:05Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415157
dc.description.abstractBu çalışmada doğa koruma merkezlerinde gönüllü olarak çalışan bireylerin tanınması değerlendirilmesi ve çevre bilinçlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma betimsel bir araştırmadır. Çalışmanın verileri hem nicel hem nitel tekniklerle çözümlenmiştir. İçerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma grubunu bir doğa koruma merkezi olan DEKAMER'e 2016 yaz döneminde gelen, çalışmaya katılmayı kabul eden 30 gönüllü oluşturmuştur. Katılımcıların sahip oldukları çevre bilincini ölçmek için çevre bilinci ölçeği ve katılımcıların çevre bilinci tanımlamak için yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çevre bilinci ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 23 paketi ile analiz edilmiştir. Katılımcılarla ile gerçekleştirilen görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınıp araştırmacı tarafından transkript edilerek içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, doğa kampına gelen gönüllü bireylerin %80'nin lisans öğrencisinden oluştuğu ve ailelerinin eğitim düzeylerinin üniversite ve üzeri olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların çevre koruma çalışmalarına bireysel ilgileri doğrultusunda katıldıkları ve gönüllü bireylerin çevre bilinci düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu görülmüştür. Aynı zamanda katılımcıların çevresel kaygıları ve çevre dostu davranış sergileme eğilimleri yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda katılımcıların çevreci davranışlarında annelerinin ve öğretmenlerinin etkili rol oynadığı sonucu elde edilmiştir. Bu çalışma, çevre eğitimi araştırmalarına yön verecek olan çevre bilinci yüksek bireylerin tanınması amaçlanmıştır. Çevre bilinci yüksek bireylerin tanınmasının bundan sonra yapılacak çevre eğitimi araştırmalarına, program geliştirme çalışmalarına ve çevre eğitimi uygulamalarına ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate and determine the environmental consciousness of volunteers working in nature conservation centres. The study which is a descriptive research has been analyzed in terms of quantitative and qualitative techniques. It has been analyzed in terms of content analysis. The study group has been arranged with 30 volunteers who agreed to work with DEKAMER, in the summer of of 2016, which is a nature protection center. A semi-structured interview technique was used, and interviews conducted with participants using an environmental awareness scale to measure their environmental awareness. Study results show that 80% of volunteers were undergraduate students, from university educated family background and their environmental awareness was above the average environmental awareness of other volunteers. Participants' environmental concerns and their tendency to exhibit environmentally friendly behaviour were also found to be high. In this context the study indicates that participants' parents and teachers played an effective role in their environmentalist behaviour. This study identifies individuals having a high level of environmental consciousness which may guide future environmental education research. Recognition of highly environmentally conscious individuals is expected to provide a basis for future environmental education research, program development and environmental education practices.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDoğa koruma merkezine gelen gönüllülerin çevre bilinci durumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the volunteers of their consciousness on environmental issues who come into the nature conservation center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEcological environment
dc.subject.ytmHuman-environment interaction
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmHuman-environment relationship
dc.subject.ytmField experience
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmNatural environment
dc.identifier.yokid10205682
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521964
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess