Güzel sanatlar lisesine yeni başlayan piyano öğrencilerinin biyolojik ,psikolojik ve müzikal yönden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat eğitimi uzun bir yoldur. Zaman ister. AGSL'lerde eğitim ve öğretimgören öğrencilerin ileri yaşlarda özellikle ilköğretim 8. sınıf sonrası piyano eğitiminebaşlamaları ve ergenlik dönemi özelliklerinin tümünü yapılarında barındırmalarınedeniyle bu öğrencilerimizde piyano eğitimi çok hassas ve ciddi bir konu olarak birçokgüçlüğü bünyesinde barındırarak karşımıza çıkmaktadır. Fizyolojik, psikolojik vemüzikal gelişimin şekillendiği bu devrede piyano eğitimi öğretmenleri de belli sıkıntılaryaşatmaktadır.Öğrencilerin fizyolojik , biyolojik ve psikolojik gelişim sürecinde olmaları veergenlik döneminin en belirgin özelliklerinden olan otorite ve çalışma disiplininedirenme özellikleri, yine ergenlik dönemi özelliklerine bağlı olarak dikkat dağınıklığıgibi faktörler, öğrencinin çalgıya dair hazır bulunuşluğu, müziksel işitme yeteneğininseviyesi, teknik ve doğru yönlendirilmesi, çeşitli kalıtsal ve anatomik el , kol kusurlarıbedensel duruş engelleri (Postür) , bel, boyun ve sırt ağrısı rahatsızlıkları gibi faktörlerise karşımıza alt problemler olarak çıkmaktadır. ? AGSL'lerde öğrencilerin piyanoeğitimi sırasında biyolojik, psikolojik ve müzikal yönden incelenmesi ve karşılaştıklarıgüçlükler nelerdir? sorusunun cevabını ararken piyano eğitiminde hiçbir ayrıntının gözardı edilmemesi ve her öğrencinin kendi içinde ayrı bir değerlendirmeye tabi tutulmasıgerektiği, her öğrencinin farklı özellikleri olduğu göz önünde bulundurulması gerektiği,aile , arkadaş ve çevre etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır.Öğrencilerin psikolojik ,müzikal gelişmelerinde ailenin önemi büyüktür. Huzurlumutlu bir aile ortamında büyümüş ve büyümekte olan öğrencinin gelişimi ile , huzursuzproblemli aile hayatı olan öğrenciye göre çok farklıdır.Aynı zamanda çevre ve arkadaşortamı ve arkadaş seçiminin etkileri görülmektedir.Ayrıca görme bozuklukları öğrencininbaşarısını olumsuz yönde etkilemektedir. Öğrenci karşısındaki notayı ayırt etmedezorlandığında çalgı performansı düştüğü gibi bu durum psikolojik gerginliklere nedenolur. Art education is a very long way. It takes time. Because the students trained andeducated in Fine Arts High School especially start piano training after 8th class and alsohave all kinds of hebetic features, piano education is a very sensitive and serious issueand also includes many difficulties. The piano teachers have some difficulties in thisperiod which physiological, psychological and musical development takes on a shape.As the students are in the process of physiological, biological and psychologicaldevelopment, and contravening the authorithy and study discipline which are the clearestfeatures of the puberty and some features such as lack of attention related to the puberty,readiness of the student, the level of the capability of musical hearing, and also directingtechnically and correctly, some hereditable and anatomical hand and arm defects; posturedefect; waist, neck and back ache are some sub problems. While we are searching theanswer of the question ?Examining the students in Fine Arts High School inphysiological, psychological and musical during the piano training and what thedifficulties are that they meet? , we find that all details should be considered such asevery student should be evaluated in herself/himself, every student has different personalcharacteristics, and also his /her family, firends and neighbourhood have some effects onhim/her.The family has an important role in the psychological and musical development ofthe students. The development of a student grown up in a peaceful and happy family ismore different than the one grown up in a troubled and unhappy family. At the same timethe neigbourhood and the friends can affect the students. Besides sight defects affect thesuccess of the student. When the student has difficulty in reading a musical note, his /herinstrument performance decreases and this sutiation can also cause psychological tensions.
Collections