İlk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin kullanmış oldukları disiplin türleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıfın tek hakimi ve yöneticisi olan öğretmen, sınıf etkinliklerinin başarısından yadabaşarısızlığından en fazla sorumlu kişidir. Öğretmen bu sorumluluğunu, başarıyadönüştürmek istiyorsa, sınıf içerisinde öğrenci ile olan ilişkisini iyi yapılandırmalı, iyiorganize etmelidir.Sınıf yönetiminde davranışların arzulanan düzeyde ve belirli bir bilinci içermesi için,sınıfta olması ve olmaması gerekenler konusunda öğretmen ve öğrencinin ortak bir algıyasahip olması gerekir. Bu ortak algıyı öğretmen daha okulun ilk günlerinde öğrencilerebenimsetmelidir. Bu görev öğretmenin sınıf disiplini konusundaki sorumluluğundankaynaklanmaktadır.Sınıf disiplini, sınıf yönetiminin en önemli ayağını oluşturur. Sınıfta disiplin sağlamakonusunda her öğretmenin doğaldır ki, bazı farklı yöntemleri olabilir. Ama hepsinin hedefi,sınıfın amaçlarını gerçekleştirmek doğrultusunda sınıfta uygun koşulların yaratılmasıdır. Sınıfdisiplinini sağlamak konusunda öğretmenlerin kullanmış olduğu üç disiplin türünden sözedilebilir. Bunlar, önleyici disiplin, destekleyici disiplin ve düzeltici disiplindir. Buaraştırmada öğretmenlerin sınıf yönetiminde, bu üç disiplin türünden hangilerinikullandıklarını belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Edirne il merkezinde bulunankamuya ait ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan (mesleki eğitim veren okullarhariç) sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre, incelenen on alt problem içerisinde sadece yedinci altproblemdeki (sınıf öğretmenliğine temel oluşturan okul türü) değişkenler ile disiplin türlerideğişkeni arasında önemli düzeyde farka rastlanmıştır. Being the only master and controller of the class, teacher has the most responsibilityfort he success or failure in class activities. If a teacher wants to change this responsibility intoa success, he should have well-formed and well-organized relations with students, in a wellformedclass enviroment, both teacher and students have a shared opinion of target objectives.In a class with these conditions, each behavior is conscious and goal- directed.In class management the teacher and the student should have a shared perception interms of do?s and don?t of class so that behaviors reach a desired level and consciousness. Theteacher should make students internalize this shared perception in the first classes of theschool. This duty is the part of the teacher?s responsibility for maintaining the class discipline.Class discipline is a pillar in class management. Each teacher may naturally havedifferent metods in establishing discipline in class. However all have the same target which isto provide suitable conditions to fulfill the objectives. There are three types of discipline thatare used in class, namely preventive discipline promoter discipline and reformative discipline.İn this paper it is intended to determine which type of the discipline is used by teachers inmanaging classroom.The present study was conducted by scanning. Teachers of primary and secondarypublic schools (except form vocational schools) in the center of Edirne constitute the focalpoint of the study.At the end of the study, a significant difference was detected between the variations ofonly seventy sub ? problem (school type underlying teaching) out of ten between thevariations of discipline types.
Collections