Toplam kalite yönetimi uygulamalarının firma performansı üzerine etkisi: Türkiye`nin Marmara bölgesindeki orta ve büyük ölçekli firmalara yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Organizasyonlar müşterilerine kaliteli ürün ve hizmet sağlayarak başarıya ulaşmaktadırlar. Toplam Kalite Yönetimini (TKY) kendisine felsefe edinmiş olan organizasyonlar ise bu başarılarını rekabetçi bir piyasa ortamında dünya çapında sürdürebilmektedirler. Bu çalışmada sürekli iyileştirme, liderlik, takım çalışması, müşteri odaklılık, eğitim, ürün tasarımı, tedarikçi kalitesinin yönetimi ve süreç yönetiminden oluşan Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının firma performansı üzerindeki etkisini belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada ilk olarak açıklayıcı faktör analizi ile değişkenler belirlenmiştir. Daha sonra doğrulayıcı faktör analizi AMOS 24 paket programı kullanarak ölçüm modeline uygulanmış ve uyum indeksleri hesaplanmıştır. Yapısal eşitlik modeli ile TKY uygulamalarının firma performansı üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda tedarikçi kalitesinin yönetimi, sürekli iyileştirme, liderlik ve süreç yönetimi ile firma performansı arasında anlamlı ve pozitif ilişki bulunduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak bulunan sonuçlar daha önce yapılmış olan diğer çalışmalar ile karşılaştırılmış, çalışmanın kısıtları verilmiş ve çözümler hakkında önerilerde bulunulmuştur. Organizations achieve success by providing quality products and services to their customers. Organizations that have acquired the philosophy of Total Quality Management (TQM) can sustain these achievements worldwide in a competitive market environment. The purpose of this study is to determine the impact of Total Quality Management practices on firm performance, consisting of continuous improvement, leadership, team work, customer orientation, training, product design, supplier quality management and process management. Variables were determined primarily by exploratory factor analysis in the study. Confirmatory factor analysis was then applied to the measurement model using the AMOS 24 packet program and the compliance indices were calculated. The structural equation model and the effect of TQM applications on firm performance were determined. As a result of the study, it was found that there is a meaningful and positive relationship between the management of supplier quality, continuous improvement, leadership and process management and firm performance. Finally, the results were compared with the previous studies, the limitations of the study were given and suggestions about the solutions were made.
Collections