7. Sınıf cebir öğrenme alanında REACT stratejisinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cebir öğrenme alanının günlük hayat ile bütünleşmiş olması, cebirin bağlamsal olarak öğretilmesine olanak sağlamaktadır. Bu durumda karşımıza bağlamsal öğrenme yönteminin bir yaklaşımı olan REACT stratejisi çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı REACT stratejisinin 7.sınıf cebir öğrenme alanında kavramsal bilgi ve işlemsel bilgi yönünden etkisini incelemektir. Bu araştırmada yarı deneysel araştırma yönteminin ön test-son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Deney grubunda REACT stratejine göre hazırlanan ders planları ve ders materyalleri ile dersler yürütülürken, kontrol grubunda MEB ders kitabından ve ders kitabına göre hazırlanan ders planları ile dersler yürütülmüştür. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Çatalca ilçesinde yer alan bir devlet okulunda öğrenim gören 24 deney, 20 kontrol olmak üzere toplam 44 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak Kavramsal Bilgi Testi(KBT), İşlemsel Bilgi Testi(İBT) ve yarı yapılandırılmış mülakat görüşmeleri geliştirilmiştir. Kavramsal Bilgi Testi kapalı uçlu sorulardan, İşlemsel Bilgi Testi açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Geliştirilen testlerin geçerlik ve güvenirlik çalışması 8.sınıflarda yapılmıştır. Yapılan düzeltmeler sonucunda kavramsal bilgi testi ve işlemsel bilgi testi ön test- son test şeklinde uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakat görüşmeleri deney grubundaki toplam 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Elde edilen verilere göre REACT stratejisine göre hazırlanan ders planlarının ve ders materyallerinin 7.sınıf cebir öğrenme alanında kavramsal bilgi yönünden anlamlı farklılık oluşturduğu, işlemsel bilgi yönünden ise anlamlı farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Farklı konularda ve derslerde REACT stratejisi ile ilgili ders planları hazırlanılarak çeşitli yönlerden etkililiğinin araştırılması önerilmektedir. The purpose of this research is to examine the impact of the REACT strategy on conceptual knowledge and procedural knowledge in the field of 7th grade algebra learning. In this study, pre-test and post-test control groups were used for quasi-experimental research. In the experiment group, lesson plans and course materials prepared according to the REACT strategy were carried out and ın the control group, lesson plans and lessons prepared according to the MEB textbook and traditional teaching approaches were carried out. The research was carried out with a total of 44 seventh grade students, 24 of whom were in the experimental 20 of whom were in the control of a public school located in the province of Istanbul in the academic year of 2017-2018. Conceptual Knowledge Test (KBT), Procedural Information Test (IBT) and semi-structured interviews were developed as data collection tools. The Conceptual Knowledge Test consists of closed-ended questions, and the Procedural Knowledge Test consists of open-ended questions. The validity and reliability studies of the developed tests were conducted in the 8th grade. Semi-structured interviews were conducted with a total of 12 students in the experimental group. According to the results obtained, it was seen that REACT strategy produced a meaningful difference in terms of conceptual knowledge in the 7th grade algebra learning area and no meaningful difference in terms of procedural knowledge. It is suggested to investigate the effectiveness of various aspects of the REACT strategy by preparing lesson plans in different topics and lessons.
Collections