Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıtoğlu, Ethem Nazif
dc.contributor.authorÖzerkan, Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:38Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:38Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414994
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin SosyalBilgiler benlik kavramları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Tarama modelindeki bu araştırma, 2005 - 2006 öğretim yılı II. yarıyılında Edirne İliMerkez İlçedeki İlköğretim I. Kademe okullarında görev yapan 62 (41 kadın, 21 erkek) sınıföğretmeni ve sınıflarında öğrenim görmekte olan 1515 (749 kız, 766 erkek) 5. sınıföğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri, Senemoğlu (2006) tarafından geliştirilen ?Öğretmen Öz-yeterlikÖlçeği? ve Özkal (2000) tarafından geliştirilen ?Sosyal Bilgiler Benlik Kavramı Ölçeği? iletoplanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin 5. sınıf I. Dönem Sosyal Bilgiler dersi başarıdurumları da kaydedilmiş ve karşılaştırmalarda kullanılmıştır.Elde edilen veri, bilgisayarda SPSS 14.0 İstatistik programında Aritmetik Ortalama,Standart Sapma, Korelasyon, bağımsız gruplarda t testi, kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonunda öğretmen öz-yeterlik algısı ile öğrencilerin Sosyal Bilgiler benlikkavramları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, öğrencilerinSosyal Bilgiler benlik kavramları ve ders başarıları ile cinsiyetleri ve öğretmenlerinin özyeterlikalgısı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Buna karşılık,öğretmen öz-yeterlik algısı ile cinsiyet arasındaki farkın anlamlı olmadığı; öğretmen özyeterlikalgısı ile mesleki deneyim arasında da anlamlı bir ilişki bulunmadığı saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğretmen Öz-yeterlik Algısı, Sosyal Bilgiler Benlik Kavramı
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the relationship between the teachers? self-efficacyand students? social studies self-concept.This research is a descriptive survey. Participants were 62 (41 females and 21 males)primary 5th grade teachers and 1515 (749 females, 766 males) students in their classrooms incentral Edirne, during the second term of the 2005/2006 school year.Teacher self-efficacy was measured by using ?Teacher Self-efficacy Scale? developedby Senemoğlu (2006) and students? social studies self-concept was measured by using ?SocialStudies Self-concept Scale? developed by Özkal (2000). 5th grade students? 2005/2006 schoolyear first term social studies course marks were also collected and analyzed.The data obtained was analyzed by using the statistical analysis software SPSS 14.0employing Mean, Standart Deviation, Linear Correlation and Independent Samples t-Testtechniques.Findings of this research show a weak, yet positive correlation between teachers? selfefficacyand students? social studies self-concept. The results also provided evidence for asignificant change in students? social studies self-concepts and achievements with respect tothe gender of the student and the level of teachers? self-efficacy. Conversely no significantchange in teachers' self-efficacy with respect to neither gender, nor teaching experience wasfound.Keywords: Teacher Self-efficacy, Social Studies Self-concepten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the teacher self-efficacy and the students social studies self-concept
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid9009539
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240972
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess