Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar, Ömer
dc.contributor.authorDurmaz, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:31Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414946
dc.description.abstractBu araştırmada FeTeMM eğitim yaklaşımı ile işlenen `Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması` ünitesinin öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri, Fen Bilimlerine yönelik tutumları, bilimsel yaratıcılıkları ve fen öğretimi hakkındaki görüşleri üzerine etkisi incelenmiştir. İstanbul'un Tuzla ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 7. sınıflardan 29'u deney grubunu ve 29'u da kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubu öğrencileri üniteyi FeTeMM eğitimine göre planlanmış etkinliklerle işlerken; kontrol grubu öğrencileri bu üniteyi FeTeMM eğitiminden bağımsız şekilde işlemişlerdir. Veri toplama aracı olarak, `Bilimsel Yaratıcılık Testi`, `Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerileri Ölçeği`, `Fene Yönelik Tutumlar Ölçeği` ve `Fen Öğretimi Hakkındaki Görüşler Ölçeği` kullanılmış ve toplanan veriler SPSS 23.0 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan bağımlı gruplar t-testi analiz sonuçlarına göre, hem deney hem de kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık puanları ön testten son teste artmıştır. Diğer taraftan, ANOVA analiz sonucuna göre son testte deney grubu öğrencilerinin fen öğretimi hakkındaki görüşlerinin kontrol grubu akranlarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ve Fen Bilimlerine yönelik tutumlarının uygulama öncesi ve sonrası birbirine yakın olduğu ve her iki grubun bu özelliklerinin öntestten sonteste gelişmediği bulunmuştur. Bu bulgulara dayanarak FeTeMM eğitimiyle ilgili yapılan çıkarımlar tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe effect of teaching `Light Absorption and Reflection in Mirrors unit` with STEM education approach on students' reflective thinking skills for problem solving, attitudes towards science, scientific creativity and views on science teaching was investigated in this study. 29 seventh grade students formed the experimental and 29 of them formed the control group in a middle school located in Tuzla district of İstanbul. While the experimental group students performed the unit with activities that were planned according to STEM education, the control group students performed this unit distinct from STEM education. `Scientific Creativity Test`, `Reflective Thinking Skills for Problem Solving Scale`, `Attitudes Towards Science Scale` and `Views about Science Teaching Scale` were used as data collection tools and data were analyzed using SPSS 23.0 software.According to the results of pair-wise t-test analyses, both experimental and control group students' scientific creativity scores increased from pre to posttest. On the other hand, according to the result of ANOVA analysis experimental group students outperformed control group peers on views on science teaching scores at the posttest. It was found that experimental and control group students' reflective thinking skills for problem solving and attitudes towards science were similar to each other before and after the implementation and both groups' such traits did not develop from the pretest to the posttest. Implications for STEM education were discussed according to these findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAynalar konusunun öğretiminde FeTeMM yaklaşımının öğrencilerin beceri, tutum, yaratıcılık ve öğretim hakkındaki görüşlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of stem approach on students' skills, attitudes, creativity and views on teaching in teaching of mirror subject
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10231091
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544102
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess