İşletmelerin sosyal sorumlulukları çerçevesinde yeşil pazarlama uygulamaları ve kimya sektörüne yönelik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya kaynaklarının sanıldığı gibi sınırsız olmaması, giderek tükenme noktasına yaklaşması, çevre sorunlarının insan sağlığı ve ekosistemi tehdit etmesi başta hükümetleri, sivil toplum kuruluşları ve tüketicileri harekete geçirmiştir. Uluslararası alanda birçok ülke çevre sorunlarına çözüm aramak için işbirliği yoluna gitmiş ve ortak politikalar belirlemiştir.Bugünün ihtiyaçları karşılanırken bunun gelecek nesillerin ihtiyaçlarının, tehlikeye atılmadan yapılması için (Sürdürülebilir gelişme) anlayışının da önem kazanması ile gözler özellikle üretim yapan işletme faaliyetlerine çevrilmiştir. Gerek yasal baskılar gerek tüketici ve sivil toplum kuruluşlarının baskıları işletmeleri çevreyi dikkate almaya ve çevreye zarar vermeyecek faaliyetlerde bulunmaya itmiştir. Yeşil hareket olarak adlandırılan çevreyi koruma bilincinin toplumun büyük kesiminde desteklenmesi, işletmelerin de bu hareketi benimseyip çevreye en az zarar verecek uygula¬maları geliştirmelerine neden olmuştur.Yeşil pazarlama işletmeleri ürünlerinin fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerinde yeşil politikaları benimsemelerine sebep olmuştur.Bu çalışmada küresel çevre sorunları ve işletmeleri yeşil pazarlama stratejilerini uygulamalarına iten nedenler ele alınmış, çevre stratejileri ve yeşil pazarlama uygulamalarının düzeyi incelenerek sonuçlar istatistiksel ve betimsel olarak değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çevre Sorunları, Sosyal Sorumluluk, Yeşil Pazarlama, Kimya Sektörü. As it?s supposed that the sources of earth aren?t limitless and coming to an end, also threatening of the environmental problems to the human health and ecosystem put the governments, civil social organizations and consumers in action. In order to find a solution many countries collaborate and determine common policies in international area.While supplying today?s demands which should be done by not endangering the needs of next generations, people has paid attention to the activities of the enterprises after the concept sustainable development has become important . Both legal influences and influences of consumers and civil social organizations force the enterprises to consider the environment and not to damage it. Environmental protection consciousness which is called green movement has been supported by the great part of society that enterprises has adopted this view and has caused to develop the least destructive applications for the environment.Green marketing has caused the enterprises to espouse the green policies in price, distribution and promotion .In this research global environmental problems and the reasons which cause the enterprises to apply the green marketing strategies are going to discussed, the level of environmental strategies and green marketing applications are going to analyzed. The results are going to analyzed by using descriptive statistics.Key Words: Environment Problems, Social Responsibilities, Green Marketing, Chemical Sector
Collections