İlköğretim 4. sınıflarda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı fen öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin katlanarak arttığı günümüzde, fen eğitiminde amaç öğrencilere daha fazla bilimsel bilgi aktarmak değil, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır. Ülkemizde yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ve 2004-2005 öğretim yılından itibaren uygulamaya konan yeni program, öğrenci merkezli stratejilere dayalı fen eğitimini vurgulamaktadır. Öğrenci merkezli öğretim stratejileri öğrencilerin, fen derslerinde pasif dinleyiciler yerine, bir bilim adamı gibi sorgulayarak, düşüncelerini paylaşarak, tartışarak ve keşfederek anlamlı öğrenmelerini sağlar.Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş fen bilgisi öğretiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerin başarılarına etkisini belirlemektir.Bu çalışma 2007-2008 eğitim öğretim yılı, Alpullu Şeker İlköğretim Okulu 4. sınıfta bulunan 33 kişilik bir çalışma gurubuyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler Kontrol Grubu (KG) ve Deney Grubu (DG) olmak üzere iki gruba ayrılmışlardır. Deneysel uygulamadan önce veri toplama araçları hazırlanmış ve geliştirilmiştir. Fen programındaki kazanımlara uygun öğretim malzemeleri ve ders planları hazırlanmıştır. Fen derslerinde, deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma uygun etkinlikler yapılırken, kontrol grubunda ise düz anlatım, soru cevap gibi geleneksel öğretim teknikleri kullanılarak dersler işlenmiştir. Altı haftalık toplam araştırma süresinin; ilk haftası ön testler, sonraki dört hafta deneysel uygulamalar ve son hafta ise son testler yapılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler dörtlü heterojen gruplara ayrılmıştır. Deney grubu için yarı açık uçlu yedi deney, dört kavram haritası, iki oyun, bir anlam çözümleme tablosu, iki levha ve çok sayıda çalışma yaprakları hazırlanmıştır.Araştırma sonucu elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiş ve çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. Bulgular, deney ve kontrol grupları arasında, fen bilgisi dersindeki başarılarında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır (p<0,05).Anahtar kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Fen Bilgisi Öğretimi, Madde, Maddenin Halleri. Currently as scientific and technologic developments improves increasingly, the main aim of science education is to provide meaningful and permanent learning instead of transmitting more scientific facts. In our Country, new program, which is prepared based on constructivist approach and practiced as from 2004-2005 academic term, emphasizes science education based on student centred-teaching strategies. Student centred-teaching strategies, instead of being passive learners in science classes, provide students with meaningful learning through questioning, sharing ideas, discussing and discovering like a scientist.The aim of this study is to determine the effect of constructivist science teaching on the success of 4?th grade students in primary levelThis study was conducted with 33 children at grade four in Alpullu Şeker Primary School in 2007-2008 academic year. Students were divided into two groups as control group (KG) and experiment group (DG). Before experimental practice, data collection instruments were prepared and developed. Teaching materials and course plans which are in accordance with the gains in science program were prepared. While experimental group experience constructivist teaching practices in science courses, control group experienced traditional teaching practices based on direct speech and question?answer. In a total of the 6 weeks study; first week pre-tests were carried out, then four weeks experimental practices were conducted and last week post-tests were carried out. Experiment group was divided into heterogenic groups which are composed of four students. For the experimental group, seven semi open-ended experiments, four concept map, two games, one meaning analyzes table, two signboards and several study leaves were prepared.The data obtained in this study was evaluated with statically methods, and the findings were interpreted. This study revealed that there were a meaningful difference in favor of experiment group with compared to control groups in terms of the success in science lesson (p<0,05).Key Words: Constructive Approach, Science Teaching, Matter, States of Matter.
Collections