Liselerde okul yaşam kalitesi (Kırklareli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Kırklareli ili merkez ve ilçelerinde bulunan Genel ve Anadolu Lisesi öğrencilerinin okullarının yaşam kalitesine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi, Kırklareli ili merkez ve ilçelerindeki Genel ve Anadolu Liselerinden yansız olarak belirlenen on liseden yine yansız olarak belirlenen 602 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin toplanmasında, Sarı, Ötünç ve Erceylan (2007) tarafından geliştirilen Liselerde Yaşam Kalitesi Ölçeği (LİSEYKÖ) geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapıldıktan sonra kullanılmıştır.Verilerin analiz edilmesinde aritmetik ortalama, standart sapma dağılımlarının incelenmesinin yanı sıra okul yaşam kalitesi düzeyinin cinsiyete ve okul türüne göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği t-testi ile sınıf düzeyine ve anne ve babanın eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile test edilmiştir.LİSEYKÖ'den alınan puanlar genel olarak incelendiğinde, öğrencilerin liselerinin yaşam kalitesine ilişkin algılarının 1?5 ölçeği üzerinden = 3.31 düzeyinde gerçekleştiği söylenebilir. Genel Lise ve Anadolu Lisesi öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algıları arasında Anadolu Lisesi öğrencileri lehine anlamlı farklılıklar olduğu, kız ve erkek öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları arasında kız öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar olduğu, sınıf düzeyi ile anne ve babalarının eğitim düzeyine göre öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları arasında önemli farklılıklar olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Okul yaşam kalitesi, okul yaşam kalitesi ölçeği, lise öğrencileri, okul tatmini The main purpose of this study is to investigate students? perceptions about the quality of school life in their high schools.This study was carried out in ten high schools which were randomly selected from Anatolian and General high schools among state high schools located in the centre and provinces of Kırklareli and the sample consisted of total 602 students.Quality of School Life in High Schools Scale (QSLHSS) which was developed by Sarı, Ötünç and Erceylan (2007) was used to gather data after its factor and reliability analysis were done.In the data analysis, frequency and percentage, arithmetic means were used. In order to determine whether or not there have been any differences with respect to students? gender and school type, the t test was used, and in order to determine whether or not there have been any differences with respect to students? class levels and students? families? educational level, the variance (ANOVA) analysis was used.Results show that students perceived the quality of life in their schools at = 3.31 in terms of 1-5 scale, that there were significant differences between perceptions of male and female students about quality of life in their schools to the advantage of female students and between perceptions of Anatolian and General high school students to the advantage of Anatolian high school students; that quality of school life didn?t change according to students? class levels and students? families? educational level.Key words: Quality of school life, Quality of school life scale, high school students, school satisfaction
Collections