İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine fen ve teknoloji programında öngörülen kavramların kazandırılma düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine Fen ve Teknoloji Dersi Programında öngörülen kavramların kazandırılma düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırma 2007-2008 öğretim yılı içinde Edirne İli Merkez İlçedeki 13 İlköğretim okulunun II. kademe 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 501 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testi örnekleme, ön test (I. uygulama), son test (II. uygulama) ve kalıcılık testi (III. uygulama) olmak üzere 3 kez uygulanmıştır.Araştırma da kullanan ölçekten elde edilen veriler bilgisayarda SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırman verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, KR-20 kullanılmıştır.İlköğretim ikinci kademe 6. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi programında öngörülen kavramların bilgi basamağında kalıcılık düzeyleri anlamlı bulunmuştur. Benzer şekilde kavramların kavrama basamağındaki kalıcılık düzeyleride anlamlı bulunmuştur. Fakat yapılan öğretimin etkili olmasına rağmen tam öğrenme alt sınırı olan %70'e ulaşılamamıştır.Bu araştırmanın sonucunda, bilgi ve kavrama düzeylerinin her ikisinde de ikinci uygulamanın ortalaması, birinci ve üçüncü uygulamanın ortalamasından anlamlı derece de farklı bulunmuştur. Üçüncü uygulamanın ortalamasının ikinci uygulama ortalamasından düşük olmasına rağmen kalıcılığın sağlandığı gözlenmiştir. T-testi sonuçları anlamlı düzeyde birbirinden farklıdır.Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji, Kavram Öğrenme, Kavram Öğretimi, Erişi ve Kalıcılık This study aimed to find out secondary school students' concept acquisition level in Science and Technology.The study was conducted with 501 sixth grade students in 13 secondary schools in Edirne during 2007-2008 academic year. In the study scanning method was used.Data was collected through a success test developed by the researcher. Success test was applied three times as; pre-test (first application), last test (second application) and retention test (third application).Data collected was evaluated with SPSS 15.0 statistical programme. In data analysis, arithmetical mean, standart deviatıon, t-Test, Pearson correlation coefficient, KR-20 were used.Lasting level at knowledge phase was evaluated as meaningful but despite efficient teaching, sub-limit (%70) of full aqusition wasn't reached. Lasting level at comprehension phase was evaluated as meaningful but full aquisition sub-limit wasn't reached.The results of this study show that, both the knowledge and the comprehension level ,there is a significant difference between the mean of the 2nd application and the mean of the 1st and the 3rd application. Altough the mean of the 3rd application is lower than the mean of the 2nd application, the retention is provided at the end of the research. There is a significant difference between the results of T-test .Key Words: Science And Technology Education, Concept Learning, Concept Teaching, Achievement And Retention
Collections