5. sınıf fen bilimleri dersi ışığın yayılması ünitesine yönelik STEM uygulamalarının akademik başarı ve STEM`e karşı tutum üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş ülkeler, değişen hayat şartlarına adapte olabilmek için bilim ve teknolojideki ilerlemeyi yakalamış, sonuç olarak ekonomilerini güçlendirmişlerdir. Bugün Endüstri 4.0 olarak anılan yeni sanayi devrimine ayak uyduracak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri yakalayıp üretim yapacak nitelikli elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Gelinen noktada nitelikli eleman ihtiyacının karşılanması için nitelikli eğitime duyulan ihtiyaç, ülkelerin eğitim sistemlerinde ve öğretim programlarında değişim yapmalarına neden olmuştur. Yenilenen öğretim programlarıyla dünyada olduğu gibi ülkemizde de 21. yüzyıl yaşam becerilerine sahip inovatif bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Bunu karşılayan en güncel eğitim yaklaşımı olarak STEM eğitimi görülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerine `Işığın Yayılması` ünitesinde uygulanan STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarı ve STEM'e karşı tutumları üzerine etkisinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan, 2017 yılında yapılan ortaöğretime geçiş sınavında (TEOG) farklı sıralamaya sahip iki okulun her birinden ikişer deney ve kontrol grubu seçilmiştir. 113 kişiden oluşan deney gruplarında dersler STEM etkinlikleri ile işlenirken 105 kişiden oluşan kontrol gruplarında ders kitaplarında yer alan etkinlikler uygulanmıştır. Gruplarda `Işığın Yayılması Akademik Başarı Testi` ve `STEM'e karşı Tutum Testi` ön test-son test olarak uygulanmış, elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile `ANCOVA` uygulanarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarında STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı görülmüştür. Ek olarak, çalışmada örneklem olarak alınan öğrencilerin okullarının TEOG sınavındaki başarı sıralaması ile öğrencilerin STEM uygulamalarından elde ettiği akademik başarı arasında bir ilişki olmadığı da tespit edilmiştir.Çalışmanın diğer bir sonucuysa, STEM uygulamalarının öğrencilerin STEM'e karşı tutumlarını arttırmasıdır. TEOG sınavında daha başarılı olan okul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumlarının diğer okul öğrencilerine göre daha fazla arttığı görülmüştür. Developed countries could catch up with the progression on science and technology so as to keep in step with the changing life conditions down the ages and as a result; they could strengthen their economies. Today there is a need on qualified personnel who will keep up with the new industrial revolution which is called as Industry 4.0 and produce by catching up with the developments on science and technology. At this point, the need for qualified training to meet the need for qualified personnel has caused countries to make changes in their education systems and curriculum. Today, in our country as well as the world, it is aimed with the renewed curriculums to grow innovative individuals who have the life skills of 21st century. STEM training is seen as the most up-to-date training approach which meets that. In this context, the aim of the study is specified as 'To investigate the effects of STEM activities, applied to fifth grade students in the unit 'Propogation of Light', on the academic success and attitude towards STEM. For this purpose; In the destrict of Pendik in İstanbul two experimental and two control groups have been chosen from two different schools with different levels in transition to secondary education exam (TEOG). While the lessons were conducted with STEM activities in the experimental groups consisting of 113 students, the control groups composed 105 students were processed according to the activities in the textbook. To these groups 'Academic Achievement Test of Propogation of Light' and 'The Attitude Towards STEM Test' had been applied as pretest-protest and the data were analyzed with SPSS statistical programme, applying ANCOVA test.In the results of the analysis, it is seen that the STEM applications increased the academic success of the pupils. In addition, it is determined that there is no relationship between the success ratings of the sample pupils schools in transition to TEOG and the academic achievement obtained from STEM applications Another result of this study; STEM aplications have increased the pupils' positive attitudes toward STEM. It is seen that The positive attitude towards STEM has increased among the sample school students who were more successful in transition to TEOG than the other schools' students.
Collections