The effect of using cultural content for the development of language skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğretimi genç nesli tüm alanlarda kültürler arası iletişime hazırlamada önemli bir role sahiptir. Bu nedenle dil ve kültür arasındaki diyalektik bağıntı, yabancı dil öğretmenleri ve eğitimcileri için her zaman ilgi odağı olan bir konu olarak süregelmiştir.Yapılan bu çalışmanın amacı kültürel içeriğin dil becerilerinin gelişimine olan etkisini bulmaya çalışmaktır. Geleneksel yabancı dil öğretiminin amacı dilin kültürel öğesini dikkate almadan şekillenmiştir. Diğer taraftan bu deneysel çalışma yabancı dil öğretiminde kültürel içeriğin İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencilerinin dil becerilerinin gelişimine etkisi olup olmadığı sorusuna cevap vermeyi hedeflemiştir.Bu çalışma Trakya Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü 25 hazırlık sınıfı öğrencisi ile 10 hafta süre ile 2007-2008 Akademik Yılında gerçekleştirilmiştir. Kültürel fikirler içeren farklı türde okuma parçalarından oluşan yeni bir müfredat programı araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Ön testin ve Son testin istatistik sonuçları kültürel içeriğin İngiliz Dili Eğitimi Öğrencilerine İngilizce öğretme aşamasında dahil edilmesinin, öğrencilerin dil gelişimi üzerinde manidar bir etkiye sahip olmadığını göstermiştir. Ancak araştırmacı tarafından yapılan sınıf içi gözlemleri, kültürel içeriğin öğrencileri dil öğrenmeye motive ettiğinin ve bunun sonucu olarak öğrencilerin kültürel edincinde artış olduğunun kanıtıdır. Foreign Language Teaching plays a major role in preparing the younger generation for a whole range of intercultural interactions. That is why, the dialectical connection between language and culture has always been a concern of L2 teachers and educators.The aim of this current study is to find out the effect of using cultural content for the development language skills. The aim of traditional second language teaching shaped without paying special attention to cultural component of a language. On the other hand, this experimental study aims to find out an answer to the main research question whether using cultural content to teach English to the ELT students has an effect on the development of language skills of the learners.The study was conducted with 25 prep-year students? of English Language Teaching Department at Trakya University for 10 weeks in 2007-2008 Academic Year. A new syllabus was designed based on different types of reading texts each consisting of cultural motive in itself and implemented by the researcher. The statistical results of pretest and posttest indicated that integrating cultural content while teaching English to the ELT students did not have significant effect on the development of language skills of the learners. However, the classroom observations recorded by the researcher proved that cultural content motivates the students to learn the language and this result in raise their cultural competency.
Collections