Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, motivasyon ve STEM kariyer alanlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Çember ve Daire Ünitesi'nin Matematik Dersine uyarlanmış Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin başarılarına, motivasyonlarına, STEM meslek alanlarına ilgilerinin incelenmesidir. Araştırmada tek grup ön test son test yarı deneysel modeli ile karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde Kocaeli ilinin Körfez ilçesindeki bir devlet ortaokulunda 7. sınıfta okuyan 20 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Bilim ve Teknolojiye Yönelik Çember ve Daire Başarı Testi (BTYÇDBT), Motivasyon Ölçeği ve STEM Meslek Aanları İlgi Ölçeği ile toplanmış SPSS. 18 paket program ile analiz edilmiştir. Nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşmeden elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda STEM etkinliklerinin Çember ve Daire Ünitesi'nde öğrenci başarılarını olumlu yönde etkilediği elde edilmiştir. Ayrıca kız ve erkek öğrencilerin akademik başarıları açısından anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.Motivasyon testi sonuçları incelendiğinde STEM etkinliklerinin öğrenci motivasyonlarını olumlu etkilediği bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin motivasyonları arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen uygulama sonrası kız öğrencilerin motivasyon düzeylerinin erkek öğrencilerin motivasyon düzeylerinden daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.STEM Meslek Alanları İlgi Ölçeği sonuçlarına göre uygulanan STEM etkinliklerinin öğrencilerin STEM meslek alanlarına ilgilerini olumlu olarak etkilediği ve artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Etkinlik sonuçlarına göre ise öğrencilerin teknoloji ve mühendislik kavramına ilişkin görüşlerinde olumlu gelişmeler olduğu ve mühendislik becerilerinin de geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin gelecek kariyer tercihlerini STEM alanlarında meslek sahibi olmak istedikleri bulunmuştur. This study aims to examine the impact of STEM applications integrated into the mathematics skills course of `Circle and Ring Unit` in Grade 7 on secondary school students' academic achievements, motivation and attitudes towards STEM. In this study, a mixed pattern was used together with single group pre-test, post-test semi-experimental model, using both qualitative and quantitative data. The study group comprises of 20 students of Grade 7 in a secondary state school in Körfez/Kocaeli in spring semester of academic year 2017-2018. The quantitative data were collected via BTYCDBT, developed by the researcher and with interest scale of STEM profession areas and Motivation Scale of other researchers. SPSS 18 package program was used in data analysis. Activities and semi-structured interviews yielded qualitative data.The study results lead to a positive impact of STEM activities on students' academic achievements in `Circle and Ring Unit` and gender didn't bear any significant difference between those achievements.In examination of motivation test results, positive effects of STEM activities on student motivations were determined.Despite no difference in terms of motivation between male and female students, it was concluded that motivation level of the female was higher after the application.As a result of STEM Profession Interest Scale data, it was concluded that the STEM activities increased students' interest in STEM professional areas.The research findings conclude that students had increasingly positive opinions about technology and engineering skills and a better understanding of it. Also, it was found that students headed for STEM areas for their future career preferences and a professional career in these areas.
Collections