İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin yabancı dilde konuşma becerilerinin diğer dilsel becerilere göre gelişim geriliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngilizce Öğretmenliği Bölümünde henüz hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dilde konuşma becerilerinin diğer becerilere kıyasla daha az gelişmiş olmasının nedenlerini ortaya koyarak, bu becerinin tasarlanmış çeşitli ek çalışmalarla daha ileri bir düzeye getirebilmeyi amaçlamaktadır. Çalışma bu öğrencileri daha akıcı konuşur hale getirme, konuşurken vücut dillini kullanabilme, uygun sözcük ve dil bilgisi yapılarının seçimi ile düzgün ifadeler kurabilme, söylenenleri rahat anlayabilme ve konuşma esnasında doğru telaffuz etme gibi temel konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.Çalışmada toplam 59 öğrenci yer almaktadır. Öğrenciler iki ayrı sınıfta toplanmıştır. Sınflardan biri kontrol grubunu, diğeri ise denek grubu oluşturmaktadır ve bu gruplar rasgele belirlenmiştir. Her iki grupta Trakya Üniversitesi Hazırlık Sınıfı müfredatı takip edilmiştir, fakat denek grubuna konuşma becerileri dersinde 12 hafta boyunca ek çalışmalar ve uygulamalar düzenlenmiştir.Çalışmada, her iki gruba öğretim sürecinden önce ve sonra olmak üzere CAE Testi'nin konuşma becerilerini ölçen bölümler ön-test ve son-test olarak verilmiştir. Değerlendirme Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde görev yapan 3 öğretim elemanının yer aldığı komisyon tarafından yapılmıştır ve öğrenci başarı notlarının istatistiksel analizi t-test ile SPSS(14.0) programında yapılmıştır.Araştırma verilerinden elde edilen sonuca göre, deney grubunda hem kendi içinde hem de kontrol grubu ile kıyaslandığında istatistiksel açıdan olumlu yönde anlamlı fark bulunmuştur. Bu da yapılan ek çalışmaların, konuşma becerisi üzerinde olumlu etkiler yaptığını göstermiştir. This study aims to develop university preparatory year students? speaking skill by pointing out the reasons of insufficient development of foreign language speaking skill in comparison to the other skills. The development was planned to take place via extra designed activities, incorporated to the teaching process of the school syllabus. The study aims to develop basic components effective in students? speaking skill, such as fluency, accuracy, intelligibility and pronunciation, comprehension, and use of body language.59 students randomly divided into two classes, one of them forming the experimental group and the other the control one, formed the subject of this study. Both of the groups covered the preparatory year syllabus designed by Trakya University School of Foreign Languages. However, the experimental group was exposed to extra-teaching designed for twelve-week period.In the study, in order to determine whether there was progress or not, both of the groups were examined before and after the teaching by the means of pre-test and post-test applications. The applied tests were speaking sections of CAE test, which were assessed by the same jury (in both tests). The jury members are teaching staff working as English language instructors. The obtained data from the students was interpreted by using SPSS (14.0) statistics program, in which t-test was very useful to reach decisions.According to the results obtained from the data of the study, significant development was detected in the experimental group, both between its pre-test and post-test results, and when compared to the results of the control group. These prove the positive effect of extra teaching on the speaking skill applied to the experimental group.
Collections