Pratik kısıtlı kutu paketleme probleminin uç noktalar temelli ve kriter ağırlıklı çözümü için sezgisel model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üretim birimleri ve müşterilerin ihtiyaç duydukları malzemelerin verimli taşınması bu işletmelere önemli bir maliyet ve dolayısıyla rekabet avantajı sağlar. Hem ekonomik hem de çevresel sebeplerle işletmeler yükledikleri ekipmanların içinde mümkün olduğu kadar az boşluk bırakmaya çalışırlar. Böylece daha az ekipmanla daha çok ürün veya malzeme taşıyarak maliyet ve taşımanın çevresel etkilerini azaltmayı amaçlarlar. Yüklemeyi maksimum verimle yaparken uyulması gereken bazı kanuni veya fiziksel kısıtlar vardır. Bu çalışmada; uç noktalar temelli bir algoritma yardımıyla üç boyutlu kutu paketleme problemi taşıma problemlerinde göz önüne alınması gereken bir çok pratik kısıt ile çözülmüştür. Geliştirilen yöntem ile ekipman toplam hacim kısıtı, ekipman toplam ağırlık kısıtı, istiflenebilme kısıtı, kutu yük dayanımı kısıtı, ekipman aks ğırlık kısıtı ve yüklenen kutuların dikey sabitlik kısıtları sağlanabilmektedir. Geliştirilen algoritma daha önce yapılmış gerçek yükleme verileri kullanılarak test edilmiştir. Sonuçlar önerilen yöntemin yapılmış olan yüklemelerden daha verimli çözümler ürettiğini göstermiştir. Ayrıca gerçek yüklemeler aks ağırlığı ve kutu dayanımı kısıtlarını garanti edemezken algoritma ile üretilen çözüm tüm kısıtları garanti edebilmektedir. Efficient and effective transportation of goods not only provides cost reduction in manufacturing but also generates a competitive advantage feature for organizations. Manufacturers mainly try to load the quipments such as containers, trailers etc. as much as utulized due to environmental and economical reasons. So they aim to reduce the freight cost and pollution via more effective but fewer transportation. However, there are some constraints to reach the maximum capacity usage such as physical limitations, local or international regulations. In this research, three dimensional bin packing problem solved via an extreme point based method under many practical transportation constraints. This method has been developed to overcome the constraints such as overall equipment mass volume, equipment total weight limit, stackability in transportation, load bearing of packaging, axle weight limit and vertical standing ability. The research has been tested on the actual figures of previous loading exercises, and analyses. The result of the tests has clearly shown that the new developed algorithm generates more effective outcome. Morover the existing models cannot warrant to comply with the axle weight limit and the durability of the boxes, whereas this new proposed model takes all of the limitations in the consideration and guarantees the proper solution.
Collections