Cumhuriyet sonrası Türk resim sanatı`nda yöresel motifler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yöresellik bize özgü değerler bütünüdür. Her yörenin ayrı bir dili, türküsü, rengi, kültürü vardır. Önemli olan bu kültürün içinde var olabilmek değil, bu varlığı hissetmek ve hissettirebilmektir.Cumhuriyet sonrasında ön plana çıkan ?halkçılık, milliyetçilik ve inkılapçılık? ilkeleri doğrultusunda sanat alanında da birçok yenilik gerçekleştirilmiştir.Halk evleri, inkılap sergileri, yurt gezileri gibi sanat politikalarının ardından Türk sanatçısı yöresellikle tanışma fırsatını elde etmiştir.Resim yapmak için İstanbul dışına çıkmayan sanatçıların ardından devletin bu politikasıyla sanatçılar Anadolu'nun çeşitli yörelerine gitmişlerdir.Burada sanatçılar Batı taklitçiliğinden uzaklaşarak, içinde yaşadıkları kültür değerlerini tanıma ve keşfetme fırsatına sahip olmuşlardır.Bu noktada yerel, yöresel ve özgün bir sanat anlayışına ulaşmışlardır.Bu anlayışı ifade etme biçimini Batının tekniğinden faydalanarak gerçekleştirmişlerdir.İçerik yöresellik ve bizim özümüz, teknik ise Batı'ydı.Yöresellik sanatçıların kendi değerlerine,geleneklerine, toprağına ve toplumuna dönmesi açısından önem taşımaktadır.Bu çalışma içerisinde yöreselliği ele alan sanatçılar arasında üslup farklılıklarıyla karşılaşacağız.Bu üslup farklılıkları sanatçı eserlerinin incelenmesiyle desteklenmiştir.Yöresellik; ?Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği? , ?D Grubu ?, ?Yeniler Grubu?, ?Onlar Grubu?,?Yeni Dal Grubu? ,?Siyah Kalem Grubu?, ?Profesyoneller Grubu? gibi Cumhuriyet sonrasında yer alan gruplar içerisinde ve sanatçı ve eser analizleriyle irdelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yöresellik. Cumhuriyet Sonrası Türk Resmi, Yöresel Motifler Local is value of all peculior for us. Every vicinity has got different language, folk song, culture. It?s not important that we can exist. It is important that we feel this existence give the other people.After Cumhuriyet had been declored, A lot of reform was maden real directly populism, nationalism, revolutionary. After house of people, exhibition of revolutionary, excusion of native country had been opened, Turkish artist met with local. Artist hadn?t came out outside of İstanbul. But after, Artist went various vicinity of Anatolia. Artist was far away West?s imitation here. They had got chance cultural to art of local, orijinal. They profit by West?s tecnical of art and explained their art. Contents were local and our real culture; but tecnical was West. Local is important that artist meet their culture, tradion, value, land and people. There is different local painting among of Turkish artist. It was support that I took charge of artist?s painting.Local was examined that artist drew Picture and analiysis of painting and art group who had drew picture later Cumhuriyet.Key Words: Local, Turkish Art of later Cumhuriyet, Locial Motif.
Collections