İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı`nın günlük yaşamla ilişkilendirilmesine dair öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Fen ve Teknoloji Dersi yeni Öğretim Programı'nın uygulayıcıları olan öğretmenler ile ilköğretim 4, 5, 6, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını günlük yaşamla ne kadar ilişkilendirdiklerine dair görüşleri incelenmiştir. I. kademe öğrenci ve öğretmenleri ile II. kademe öğrenci ve öğretmenlerinin görüşleri arasında farklılık olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.Betimsel modelin kullanıldığı araştırmada 2008?2009 Eğitim-Öğretim Yılı II. yarıyılında Edirne İl'i Merkez İlçe'deki 30 ilköğretim okulundan random yöntemiyle 6 okul pilot uygulama için, 24 okul örneklem olarak belirlenmiştir. Pilot uygulama sırasında 483 öğrenci ile 30 öğretmene ulaşılarak ölçeğin güvenirliği saptanmıştır. Öğrenci ölçeğinin Cronbach's Alpha değeri ,903 ve Guttman Split-Half Coefficient değeri ,883 olarak, öğretmen ölçeğinin Cronbach's Alpha değeri ,890 ve Guttman Split-Half Coefficient değeri ,664 olarak bulunmuştur. Ölçeklerin geçerliliği uzman görüşüyle sağlanmıştır. Verilerin analizinde 3065 öğrenci ile 120 öğretmenden toplanan veriler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekten elde edilen veriler SPSS 17.0 İstatistik Paket Programı kullanılarak çözümlenmiş ve bu amaçla aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Scheffe Testi ve Man Whitney U-Testi kullanılmıştır.İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Programı'nın günlük yaşamla ilişkilendirilmesine dair, öğrenci (4, 5, 6, 7. ve 8. sınıf) ve öğretmenlerin (Sınıf öğretmeni ve Fen ve Teknoloji öğretmeni) ?Fen ve Teknoloji Dersi Yeni Öğretim Programı'nın Günlük Yaşamla İlişkilendirilme Ölçekleri?nden elde edilen görüşleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç olarak; öğrenciler öğretmenlerden İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nı daha fazla günlük yaşamla ilişkili bulmuşlardır. Öğretmen grubundan II. kademe öğretmenlerinin I. kademe öğretmenlerine göre, öğrenci grubundan I. kademe öğrencilerinin de II. kademe öğrencilerine göre İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nı, günlük yaşamla daha fazla ilişkili bulduğu saptanmıştır. This study explored the views of 4, 5, 6, 7 and 8 class of students and teachers, who are the practitioners of Science and Technology Lesson New İnstruction Programme, on how they associate Primary Education Science and Technology Lesson Programme with everyday life. It was also aimed to determine whether there is a difference between the views of grade 1 and grade 2 students and teachers.In the study, where a descriptive model was based on, 6 schools where chosen as pilot and 24 schools were chosen as sample in a random model out of 30 schools in Edirne city in second semester of 2008?2009 study year. During the pilot application, 483 students and 30 teachers were contacted thus reliability of the scale was assigned. Cronbah Alpha value of the student scale was ,0903 and Guttman Split-Half Coefficient value was found to be ,0883. On the other hand, Cronbach Alpha value of teachers was ,890 and Guttman Split-Half Coefficient value was found to be ,0664. Validity of the scales was determined with the expert view. In the analysis of the data, data from 3065 students and 120 teachers was used. Data gained from the scales used in the study was analysed by using SPSS 17.0 Statistics Package Programme and with this aim, aritmetic mean, standard deviation, t test, One Way Variance Analysis, Scheffe Test and Man Whitney U-Test were used.There seemed a meaningful difference between the views gained from the ?Scales of Association of Science and Technology New Instruction Programme with more everydaylife applications? of students (4, 5, 6, 7 and 8 class) and teacher (class teacher and science and technology teacher) in relation with the topic of association of Primary School Science and Technology Lesson Programme. As a result, students associated Primary School Science and Technology Lesson Programme with everydaylife more than teachers did. In the teachers group, grade 2 teachers associated Primary School Science and Technology Lesson Programme with everydaylife more than grade 1 teachers and as in the case of students grade 1 students associated it more than graders 2.
Collections