Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar, Ömer
dc.contributor.authorÇelik, Gülçin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:51:34Z
dc.date.available2020-12-29T12:51:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/414483
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen başarısı farklı olan okullarda okuyan 6.sınıf öğrencilerininfene yönelik tutumlarının, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin,fen öğretimi hakkındaki görüşlerinin ve sosyo-ekonomik statülerinin fen başarısınaetkisini araştırmaktır. Çalışma 2018-2019 öğretim yılı birinci döneminde Kocaeli iliİzmit ilçesindeki, fen başarısı yüksek üç okulda okuyan 370 ve fen başarısı düşük üçokulda okuyan 249 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, korelasyonel araştırmayöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak `Fene Yönelik Tutumlar Ölçeği`,`Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği`, `Fen ÖğretimiHakkındaki Görüşler Ölçeği` ve Sosyo-ekonomik Statü ölçeği kullanılmıştır. Her birölçme aracının altındaki alt boyutlarının belirlenmesi için açımlayıcı faktör analiziyapılmıştır. Analiz sonucunda Fene Yönelik Tutumlar Ölçeğinin dört alt boyutu,Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeğinin iki alt boyutu, FenÖğretimi Hakkındaki Görüşler Ölçeğinin üç alt boyutu olduğu saptanmıştır.Öğrencilerin fen başarıları için Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilgenelinde ortak olarak yapılan fen bilimleri 1.yazılı notları kullanılmıştır. Her birokul türü için çoklu lineer regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucundafen başarısı düşük okullardaki öğrencilerin fen başarılarını etkileşimli sınıf ortamı vefen ile ilgili benliğin olumlu yönde, fen bilimleri dersi uygulamalarının ise olumsuzyönde etkilediği bulunmuştur. Diğer taraftan fen başarısı yüksek okullarda okuyanöğrencilerin fen başarılarını fen ile ilgili benlik ve SES'in olumlu yönde fen bilimleridersi uygulamaları ve okul dışı fennin olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur. Busonuçlara dayalı olarak fen eğitimi için gerekli öneriler tartışılmıştır.
dc.description.abstractPurpose of this study was to investigate the effect of 6th grade students' attitudestowards science, reflective thinking skills towards problem solving, views on scienceteaching and socio-economic status on their science achievement in schools withdifferent science achievement levels. The study was carried out with 370 students inhigh achieving schools and 249 students in low achieving schools. Correlationalresearch method was used. `Attitudes towards science scale`, `reflective thinkingskills towards problem solving scale`, `views on science teaching scale`, and `socioeconomic status scale` were used as data collection tools. According to the results ofexploratory factor analyses, four subscales under attitudes towards science scale, twosubscales under reflective thinking skills towards problem solving scale, threesubscales under views on science teaching scale were found. A science achievementtest, which was administered throughout the schools in the city for 6th grade students,was used as science achievement measure. Multiple linear regression analyses wereperformed for each school type. According to the results, it was found that whileinteractive classroom environment and self concept in science affected students'science achievement in a positive direction, science lesson applications affected theirachievement in a negative direction in low achieving schools. On the other hand,while self concept in science and socio-economic status were found as affectingstudents' achievement positively, science lesson applications and science outsideschool were found as affecting their achievement negatively in high achievingschools. Recommendations for science education were discussed according to thesefindings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı fen başarısına sahip ortaokullardaki öğrencilerin fen başarısını yordayan değişken modellerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of variable models predicting science achievement of students in schools having different science achievement level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-13
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience achievement
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10272653
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576707
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess