Ortaöğretim İngilizce dersinde öğrencilerin ve öğretmenlerin öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Ortaöğretimde okutulan İngilizce dersinde öğrencilerin ve öğretmenlerin öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri incelemektir.Tarama modelindeki bu araştırma 2007-2008 eğitim-öğretim yılı içerisinde Edirne ili ve ilçelerinde bulunan 15 Anadolu Lisesi'nde 9. ve 11. sınıflarda öğrenim görmekte olan 676 öğrenci ve 60 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri öğretmenler ve öğrenciler için hazırlanan iki anket aracılığıyla toplanmıştır. Anketlerin hazırlanmasında Koçak (2003) ve Yıldırım (2005)'ın tezlerinde kullanmış oldukları anketlerden yararlanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Yüzde, Standart Sapma, Bağımsız Gruplarda t Testi ve Kay-Kare Testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonucunda Anadolu Lisesi 9. ve 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi ile ilgili sorumlulukları öğretmenleri ile paylaşmaya hazır oldukları görülmektedir. 9. ve 11. sınıflarda öğrenim gören erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre sorumluluk üstlenmede daha istekli oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin ise İngilizce dersi ile ilgili sorumluluklarını öğrencileri ile paylaşmaya hazır olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucunda; öğretmenlerin öğrencilerini ders dışında da İngilizce öğrenimini pekiştirecek çeşitli aktivitelerle ilgilenme konusunda sık sık teşvik ettikleri belirlenmiştir. 9. sınıf ve 11. sınıf öğrencilerinin ders dışında İngilizce ile ilgili etkinlikleri çok sık kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. 9. ve 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce ile ilgili ders dışı etkinlik gerçekleştirme ve öğrenme stratejilerini kullanma sıklıklarında cinsiyete göre anlamlı bir farka rastlanmıştır. Her iki kademede de kız öğrencilerin ders dışında İngilizce öğrenimini destekleyen çeşitli etkinliklerden yararlanma sıklıkları erkek öğrencilerinkine göre daha fazla olduğu araştırma sonucunda elde edilen sonuçlardan biridir. 9. ve 11. sınıf kız öğrencilerinin İngilizce öğreniminde çeşitli öğrenme stratejilerden yararlanma sıklığı erkek öğrencilerinkinden daha yüksek olduğu görülmektedir. İngilizce öğrenimi sırasında 9. sınıf ve 11. sınıf öğrencilerinin strateji kullanımından yararlanma sıklıkları arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil (İngilizce), Öğrenen Özerkliği, Öğrenme Stratejileri The purpose of this study is to find out English language teachers? and students?views on learner autonomy in English lesson at Edirne Anatolian High Schools.This survey was conducted with 676 students and 60 English language teachers from 15 Anatolian High School in Edirne during the second term of 2007-2008 educational year. The data of the research was collected through ?a learner autonomy questionnaire for students? and ?a learner autonomy questionnaire for teachers?. These questionnaires were adapted from Koçak?s and Yıldırım?s questionnaires which had been used their thesis studies.Arithmetic mean, percentage, standart deviation, t test and chi-square test were used in the analysis of the research data.The results of the study indicated that the students in 9th and 11th classes seem ready to take more responsibility and control for their own learning in some aspects of learning. When the female students considered the teacher as more responsible for most of the tasks during their own learning process, the male students seemed more willing to take reponsibility for their English learning process. The another result of the study the teachers in Anatolian High Schools do not want to share their responsibilities about teaching English with the students. Majority of the students tended to be spending quite little time for out-of-class activities to improve their English. The female students in 9th and 11th classes tended to do more out-of-class activities in learning English.The present study indicated that the students in 9th and 11th classes tended to use some metacognitive strategies like self-monitoring and self-evaluation. The female students used more metacognitive strategies than male students in learning English. On the other hand, the frequency of respondents? conducting out-of-class activities and use of metacognitive strategies in learning English did not show a significant difference concerning gender and and grade of the class.Key Words: Foreign Language (English), Learner Autonomy, Learning Strategies
Collections