Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezi ve ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 31 ilköğretim okulu ile 9 bağımsız anaokulunda görev yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 62 okul öncesi öğretmeni dahil edilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırma hakkındaki görüşlerini belirlemek için Özbaba (2000) tarafından geliştirilen ?Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırmaya Karşı Tutum Ölçeği' ve öğretmenleri tanımaya yönelik olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ?Genel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Çalışmada verilerin analizi ve çözümlenmesi için SPSS paket programı ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda özel eğitim ile ilgili eğitim almış olan, kaynaştırma ile ilgili eğitim almış olan, kaynaştırma tecrübesi olan, sınıfında özel eğitim gerektiren çocuk olmayan, kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi edinmek isteyen ve sınıfında özel eğitim gerektiren çocuğu kaynaştırmayı isteyen okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu saptanmıştır. Ayrıca, okul öncesi öğretmenlerin yaşı ve meslekteki kıdemi arttıkça kaynaştırma uygulamasına ilişkin daha olumsuz tutum gösterdikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, özel eğitim, kaynaştırma, öğretmen tutumu This research has been carried out in order to analyze the opinions of preschool teachers about the application of integration. In this research, 62 preschool teachers from 31 primary schools and 9 independent nursery schools affiliated with the Ministry of Education in the city of Edirne and its districts who voluntarily wanted to participate in the research are included. ?The Scale of The Attitude Towards The Application of Integration in Preschool Education? developed by Özbaba (2000) and ?General Information Form? developed by the researches to know about the teachers were used in the research in order to determine the opinions of preschool teachers about integration. SPSS packet program and content analysis methods were used to analyze and sort out the data in the study.As a result of the research, it was observed that preschool teachers who received education on special education, who received education on integration, who has experience on integration, who does not have any special needs children and those who want to be informed about education on integration exhibit a more positive attitude towards integration. On the other hand, it was found out that as preschool teachers? age, and academic degree in the profession increases, they exhibit a negative attitude towards the application of integration.Key words: Preschool education, special education, integration, teacher attitude
Collections