Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; İlköğretim 8. sınıf öğrencileriyle Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve iki grup arasında İngilizce dersine ait tutum puanları açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığını saptamak amaçlanmıştır.İlişkisel tarama modelindeki bu araştırma 2008- 2009 öğretim yılı II. Yarıyılında, İzmir İli'ndeki 2 İlköğretim Okulu'nda öğrenim görmekte olan 402 ve 3 Anadolu Lisesi'nde öğrenim görmekte olan 402 olmak üzere toplam 804 adet öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri Güven-Uzman (2006) tarafından geliştirilen tutum ölçeğinin İngilizce dersine göre düzenlenmiş haliyle toplanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin İngilizce dersine ait akademik başarılarını temsil eden yıl sonu notları veri olarak toplanmış ve tutum puanlarıyla karşılaştırmada kullanılmıştır.Ölçeğin yapı geçerliği için faktör analizi, güvenirliği için Cronbach's Alpha; araştırma verilerinin analizinde ise; tek yönlü varyans analizi, Scheffe testi, bağımsız gruplarda t testi ve Pearson Korelasyon Katsayıları kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; İlköğretim 8. sınıf ve Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutum puanlarında, akademik başarı puanlarına göre anlamlı bir farklılık görülmüştür. İlköğretim 8. sınıf öğrencileri ile Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencilerinin tutum puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının, daha olumlu olduğu saptanmıştır. Her iki gruptaki öğrencilerin akademik başarı puanlarıyla tutum puanları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: İngilizce dersine ait tutum, Akademik Başarı. The aim of this research is to identify the relationship between the attitudes of Elementary school 8th grade and Anatolian High School 11th grade students towards English lesson and their academic achievement and to discern whether the two groups vary significantly in terms of their attitude towards English lesson.This survey method research was conducted with 804 students in total, 2 Elementary School 8th grades and 3 Anatolian High School 11th grades in İzmir each consist of 402 students in 2008- 2009 Academic year, 2nd term.The research data was collected with ?The Scale of Attitudes Towards English Lesson? which was developed by adapting the attitude scale of Güven- Uzman (2006) to English lesson.Factor analysis was used for the contruct validity of the scale and Cronbach?s Alpha was used for the reliability of it. One-Way Variance Analysis, Scheffe test, Independent groups t- test and Pearson Correlation Coeffient were employed to analyze the research data.The research has discerned that the Elementary School 8th grade and Anatolian High School 11th grade students? attitudes towards English lesson vary significantly in terms of their academic achievement. It is also found that there is a significant difference between the attitudes of Elementary School 8th grade and Anatolian High School 11th grade students towards English. The attitudes of Elementary School 8th grade students are more positive than that of Anatolian High School 11th grade students. The results also showed that there is a moderately positive relationship between the academic achievement and attitudes of both groups.Key Words: Attitude towards English, Academic Achievement
Collections