Semiotic elements in text analysis: Action research in ELT
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, göstergelerin bağlamsal özellikleri ve kültürel boyutları göz önünde bulundurulduğunda, yabancı dil öğretimini ve metin çözümlemesini birleştirme yoluyla (eğitimsel dilbilime de değinerek) göstergebilimin dil öğretimindeki önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, bağlamsal göstergelerin farkındalığını yaratarak, öğrencilerin yabancı dili öğrenme aşamasında göstergebilim çözümlemesinin, bilişsel ve biliş ötesi düzeylerde öğrenmenin pekişmesine yardımcı olup olmadığını gözlemlemek çalışmanın bir diğer amacıdır.Aşağıda belirtilen sorular çalışmanın temelini oluşturmaktadır:1-Dili öğrenme sürecinde metinler anlamı kavramak ve yeni anlamlar oluşturmak için göstergesel öğelere göre çözümlendiğinde, gösterge çözümlemesi öğrenenlerin performans seviyelerini olumlu yönde etkiler mi?2-Göstergesel öğelerle öğrenim gören öğrenenlerin dil becerilerinde anlamlı bir gelişme var mıdır?Yukarıda belirtilen sorulara cevap bulabilmek için, farklı metin türleri, sınıf için uygulamalarda, göstergebilim çözümlemeleri ile ele alınacak ve betimlemeler yapılacaktır. Uygulama neticesinde, metinlerin yüzey ve derin yapılarında var olan metinlerin düğümünü çözebilecek okurların oluşturulması düşünülmektedir. Metnin düğümünün çözülmesi dili öğrenme aşamasında öğrenenlerin anlamı kavraması ve yeniden yapılandırmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, böyle bir yaklaşımın, öğrenenleri kültürel kodları anlamaya ve kültürler arası iletişimi kurmaya yönlendirmesi beklenmektedir.Bu araştırmanın katılımcıları Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü 4. Sınıfına devam eden 24 öğrencidir.Bu çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma metotları kullanılmıştır. Bu sebeple, elde edilen ön test, son test ve vize ve final sınavları istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, sınıf içi gözlemler ve araştırma süresince toplanan öğrenci raporları da araştırma bulgularını karşılaştırmak için kullanılmıştır.Çalışmanın bulguları göstergesel öğelerle öğrenim gören öğrenenlerin bağlamsal öğeleri çözümleme aşamasında daha profesyonel ve daha ilgili olduklarını ortaya çıkarmıştır. Yani, metinlerin anlamı kavramak ve yeni anlamlar oluşturmak için göstergesel öğelere göre çözümlenmesi, öğrenenlerin performans seviyelerinde ve dil becerilerinde gelişme yaratmıştır.Anahtar Sözcükler: Göstergebilim, İngiliz Dili Eğitimi, Dilbilim, Kültür Considering contextual features and cultural aspects of signs, this study aims at discussing the insights of semiotics (through the emphasis on educational semiotics) by combining both foreign language teaching and text analysis. Moreover, by creating awareness about signs within a context, it is aimed to observe whether semiotic analysis helps the enhancement of learning both at cognitive and meta-cognitive levels when learners try to learn foreign language at learning process.The following research questions were proposed as the basis of the study;1.Do analyzing semiotic texts have a positive effect on the students? performance levels while comprehending and constructing meaning during foreign language learning process?2.Is there a significant development in the language skills of the learners who were treated by using semiotic issues?In order to find answers to the questions, with classroom practices, different kinds of texts are analyzed on the base of semiotic analysis. Therefore, learners are thought to be able to decode texts both in surface and deep structures. This may help them understand and construct meaning during language learning process. Moreover, learners are expected to be competent enough to distinguish semiotic elements by studying on cultural forms and gaining practice in intercultural communication.The participants of this research are twenty-four fourth year students attending the ELT department at the Faculty of Education, Trakya University.Both qualitative and quantitative research methods were used in the study. Therefore, the data gathered from pretest and posttest results and mid-term and final exams were statistically analyzed. Additionally, classroom observations and the students? reports collected in the research process were used to compare the findings of the research.The findings of the study reveal that students, who were treated by using semiotic issues, have become more professional and more interested in analyzing contextual elements. That?s to say there is a development in the students? performance levels while analyzing the texts by using semiotic elements for comprehending and constructing meaning and in their language skills.Key Words: Semiotics, English Language Teaching, Linguistics, Culture
Collections