A study on the development of approaches to teaching English grammar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemlerde yapılan çalışmalar öğretmen düşünceleri üzerine yoğunlaşmasına rağmen, İngilizce öğretmenlerinin dilbilgisi öğretimiyle ilgili düşünceleri ve bu düşüncelerin sınıf içerisindeki uygulamaya etkileri üzerinde durulmamıştır. Bu çalışmayla bu alandaki boşluğun doldurulması planlanmıştır. Bu çalışmanın temel amacı pedagojik dilbilgisi kapsamını ve dilbilgisi öğretimi yaklaşımlarını tanımlamak, yapılan araştırma ve anket sonucunda araştırmanın evrenini oluşturan Trakya Üniversitesi bünyesinde görev yapan İngilizce okutmanlarının İngilizce dilbilgisi öğretim yaklaşımları üzerine bilgilerini ve ne ölçüde bu yaklaşımlardan faydalandıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaca ulaşabilmek için Trakya Üniversitesinde görev yapan okutmanlara (34 kişi) üç bölümden oluşan otuz sorulu bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 10.0 istatistik programlarıyla elde edilen verilere göre analiz edilmiştir.Çalışmanın Giriş Bölümünde araştırma problemi tanıtılmış, çalışmanın amacına ve önemine değinilerek çalışmanın sınırlılıklarına yer verilmiştir. İkinci bölümde dilbilgisine, dilbilgisi çeşitlerine, dilbilgisi öğretimine kısa tarihsel bir bakışa, dilbilgisi öğretimine yönelik yaklaşımlara ve alan yazında önemli isimlerin dilbilgisi öğretimindeki düşüncelerine yer verilmektedir. Üçüncü bölümde araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçları ve veri analizleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmektedir. Dördüncü bölüm, bulgular ve yorumlar kısmından oluşmaktadır. Bu bölümde problem ve alt problemlere ilişkin araştırma sonuçlarına istatistiksel verilerle yer verilmektedir. Çalışmanın son bölümü, Beşinci Bölüm ise çalışmanın sonucuna ve önerilere değinmektedir.Anahtar Kelimeler: Dilbilgisi, Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları, Dilbilgisi Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri. Despite a recent increased interest in the area of teacher belief systems in mainstream education studies, the beliefs of EFL teachers about grammar and the influence of such beliefs on their intentions and actions in classroom practices remain relatively unexplored. The present study seeks to fill the knowledge gap left by a scarcity of research in this area. The aim of the study is to redefine the scope of pedagogical grammar and approaches to teaching English grammar at Trakya University. This study explores the beliefs of the instructors regarding the approaches to teaching English grammar and to what extent they use those approaches in their classrooms. To reach this aim, a questionnaire consisting of thirty items with three parts was administered to 34 instructors who work at Trakya University. The findings have been analyzed with the help of SPSS 10.0 program.In the Introduction, the problem; the purpose, the significance of the study and the limitations of the study are presented. In Chapter II; grammar and typology of grammar, a brief historical view of grammar teaching, approaches to teaching English grammar and teachers? beliefs in teaching grammar are dealt with. Chapter III includes research model, population and sampling, data collection and the analysis of the data. In Chapter IV the findings have been discussed. The last Chapter of the study, Chapter V consists of the implications and the results of the study.Key Words: Grammar, Approaches to Teaching Grammar, Teachers? beliefs in Grammar Teaching
Collections