Critical discourse analysis and second language education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uygulamalı dilbilimin önemli konularından biri olan söylem çözümlemesi, son zamanlarda dil öğrenimi ve öğretimde ilgi odağı haline gelmiştir. Ayrıca, sosyal güç, egemenlik ve ideoloji gibi kavramlar için kullanılan eleştirel söylem çözümlemesi alanının, farklı sosyal bağlamlarda değişik söylem türlerini çözümlemede, farkındalık yaratma açısından öğrencilerin bildirişimsel becerilerini arttıracağı varsayılmaktadır. Bu bakımdan, bu çalışma, ikinci dil öğretiminde eleştirel söylem çözümlemesinin yararlarını, İngiliz Dili Öğretimi izlencesindeki faydalı yönlerini belirleyerek tartışmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için, araştırmacı tarafından, Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü 4.sınıfına devam eden yirmi öğrencinin katılımlarıyla gerçekleşen bir ders hazırlanmıştır. Çalışmada, hem nitel hem de nicel araştırma metotları kullanılmıştır. Dört veri toplama araçlarından olan anket ve vize-final sınav notları, SPSS 16.0 istatistik programından elde edilen verilere göre analiz edilmiştir. Nicel verilerin güvenirliliğini ölçmek için toplanan nitel verilerden sınıf içi gözlemleri ve öğrenci raporları da araştırma aracı olarak kullanılmıştır.Çalışmanın bulguları, söylem çözümlemesi konularıyla ilgili olarak hazırlanan ders uygulamasının İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde yararlı bir süreç olacağını göstermektedir. Söylem çözümlemesi ve eleştirel söylem çözümlemesi normlarını göz önüne alarak hazırlanan ders uygulaması, öğrencilerin ufkunu hem dilbilim hem de dil öğretimi açısından genişleterek edimsel başarıyı artırabilir.Anahtar Sözcükler: söylem çözümlemesi, eleştirel söylem çözümlemesi, ikinci dil öğretimi, İngiliz Dili Eğitimi Discourse analysis, which is one of the crucial subjects of applied linguistics, has become a popular focus in language learning and teaching in recent years. Additionally, the field of critical discourse analysis, which seeks to find ways for language of social power, dominance, ideology, etc, is assumed to help to enhance students? communicative skills in the sense of creating awareness for analyzing various discourse types used in different social contexts. In this respect, the present study aims to discuss the benefits of critical discourse analysis in second language education by determining its useful aspects in the ELT curriculum. To reach this aim, a course was designed by the researcher with the participation of 20 fourth year students attending the ELT department, at the Faculty of Education, Trakya University. Both qualitative and quantitative research methods were used in the study. Of four data collection instruments, a questionnaire and the midterm-final exams scores were analyzed statistically with the help of SPSS 16.0 program. Furthermore, to gather qualitative data for assessing the reliability of the quantitative data, classroom observations and the students? reports were also used as research instruments.The findings of the study indicate that implementing a course dealing with discourse analysis issues would be a beneficial process in ELT departments. The application of such a course designed regarding the norms of discourse and critical discourse analysis may enhance the development of the students? performance levels by broadening their horizons in the sense of both linguistic studies and language teaching.Key Words: discourse analysis, critical discourse analysis, second language education, English Language Teaching
Collections