Kriz dönemlerinde tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişiklikler: Edirne ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle modern pazarlama anlayışı ile önem kazanan ve postmodern pazarlama anlayışına geçerken önemini arttıran tüketici kavramı, gerek pazarlama biliminin gerekse işletmelerin odak noktası haline gelmiştir. Gün geçtikçe daha fazla bilinçlenen ve daha fazla mal ve hizmet arayan tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının karşılanarak tatmin edilmesi, işletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri için önemli bir rol oynamaktadır. Tüketici kavramının ve tüketicilerin satın alma davranışlarının çok önemli hale gelmesiyle birlikte tüketici davranışlarının değişim göstermesine neden olan ekonomik krizlerin büyüklüğü, tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde etkilediği ve değiştirdiği incelenmesi gereken konular olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın hazırlanma nedeni, 2007 yılının sonlarına doğru başlayan küresel krizin Edirne ilinde yaşayan tüketicileri nasıl etkilediğinin ve satın alma davranışlarını ne yönde değiştirdiğinin incelenmesidir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; pazarlama biliminin tarihi, tüketici ve tüketici davranışı kavramları ele alınmış, ikinci bölümde; tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümünde; kriz kavramı ve 1900'lü yıllardan itibaren günümüze kadar yaşanan krizler ele alınmıştır. Son bölüm yani uygulama bölümünde ise; küresel kriz döneminde Edirne ilinde yaşayan 428 tüketici üzerinde anket çalışması yapılmış, anket çalışması verileri ?SPSS 17.0? programına aktarılarak incelenmiştir. Bu incelemede, tüketicilerin gıda, temizlik, giyim, kişisel bakım, sağlık, tatil, beyaz eşya/mobilya, otomobil, konut ve konut tamiratı harcamalarında, hane halkı alım gücünde nasıl bir değişiklik olduğu ve tüketicilerin kriz sonrası dönemde fiyatlarla ilgili beklentilerinin nasıl olacağı belirlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketici Satın Alma Davranışları, Küresel Kriz. Consumer term which has gained importance especially with modern marketing perception and has increased its importance in passing to postmodern marketing perception has become focal point of both marketing science and establishments. Making consumers, who become self-aware and seek much more goods and services day by day, satisfied being provided their wishes and needs plays a fundamental role since establishments are able to maintain their activities. As subjects that have to be investigated, we encounter financial crisis hugeness which causes alterations of consumer attitudes in collaboration with becoming consumer term and consumers? buying attitudes very important, how it affected and changed consumers?buying attitudes. The reason why this study has been prepared is to investigate how global crisis that began towards the end of 2007 affected consumers living in Edirne province and changed their buying attitudes. The study comprises of four chapters. In the first chapter; marketing science history, consumer and consumer attitudes have come up, in the second chapter; consumers? buying attitudes have been emphasized. In the third chapter; crisis term and crises from 1900s until today have come up. In the last chapter namely practice chapter; a questionnaire study was performed with 428 consumers living in Edirne province during global crisis period, questionnaire study data was investigated by being transferred to ?SPSS 17.0? programme. In this research, what kind of changes there is for household purchase powder on consumers? expenses for food, cleaning, clothing, personel care, health, holiday, white goods/furniture, automobile, house and house repairing, how consumers?expectations about costs fort he period after crisis have been tried to be determined.Key Words: Consumer, Consumer Buying Attitudes, Global Crisis.
Collections