Otomotiv sac imalatında turnike tipi rulo sac boşaltma mekanizması tasarımı ve prototip imalatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otomotiv endüstrisinde galvanizli veya sıcak-soğuk haddelenmiş rulo saclar, tasarlanan araçların iç ve dış kısımların da gövde üretiminin temel yapı bileşeni olarak kullanılmaktadır. 600-1600mm aralığındaki genişliklerde üretilen metal rulo saclar, kalıplama işlemine uygun boyutlarda yeniden dilimlenerek kullanılacağı kalıba uygun hale getirilir. Dilme hatlarında, geniş rulo halinde bulunan sacları taşıyan ve dilimleme makinelerini devamlı besleyen tambur mekanizmaları ve yüksek tonajlı vinçler mevcuttur. Yüksek tonajlı vinçler yükleme ve boşaltma işlemlerinde aktif olarak kullanılmaktadır. Ham rulo sacların ağırlığı 25-30 ton, dilimlenmiş rulo halindeki sacların ağırlığı ise 3-25 ton arasındadır. Vinçlerin hat içinde istifleme, yükleme ve boşaltma gibi farklı proseslerde kullanılmasından dolayı çok sık zaman kayıpları ve hat duruşları ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada dilme işlemi tamamlanan rulo sacların sistemden boşaltılması esnasında ortaya çıkan durma ve diğer kayıplarını giderecek turnike tipi sac boşaltma mekanizması tasarlanmıştır. Tasarlanan mekanizmaya ait parçalar ve montajlı modeline ait mukavemet analizleri sonlu elemanlar metodu kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonuçlarına uygun olarak geometrisi belirlenen mekanizmaya ait imalat resimleri oluşturulmuş ve üretimi yapılmıştır. Turnikeli sistem ile klasik üretim sistemine göre dilimlenen sacın dilimleme makinesinden boşaltılması esnasında yaşanan durma ve diğer kayıplar giderilmiştir. Bu tez kapsamında özellikle uluslararası alanlarda kullanılan benzer rulo sac boşaltma sistemlerine alternatif, yerli kaynaklar kullanılarak tasarlanmış bir rulo sac boşaltma sisteminin prototip üretimi başarı ile gerçekleştirilmiştir. In the automotive industry, galvanized or hot-cold rolled coils are used as the basic building component of the body production of interior and exterior parts of the designed vehicles. 600-1600mm the roll metal sheets produced in widths are made suitable for the mold to be used by re-slicing to the appropriate size for the molding process. In the slitting lines, there are pulley mechanisms and high tonnage cranes that carry large roll sheets and continuously feed the slicers. High tonnage cranes are used actively in loading and unloading operations. The weight of the raw coil sheets is 25-30 tons, weight of the sliced coil sheets is between 3-25 tons. Due to the fact cranes are used in different processes area such as stacking, loading and unloading in the line, time loss and line stops occur frequently. In this study, turnstile type sheet unloading mechanism has been designed to eliminate the stuck of production line and other time losses that occur during the unloading of the rolled steel sheets. The parts of the designed mechanism and the strength analysis of the assembled model were made by using the finite element method. According to analysis geometry technical drawings prepared and produced. According to the conventional production system and turnstile system, the stop and other time losses during the unloading of the sliced sheet from the slicing machine have been eliminated. Within the scope of this thesis, prototype production of a roll sheet unloading system designed by using domestic resources as an alternative to similar roll sheet unloading systems used in international fields has been realized successfully.
Collections