Çalışma yaşamında stres kaynakları ve kamu kurumlarında çalışanlar üzerine etkileri: Edirne örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stres, kişinin çevre ile olan etkileşimi sonucu ortaya çıkan bir olgudur ve kişinin durumu veya çevreyi nasıl kontrol altına aldığı ile ilgilidir. Modern dünyada iş hayatında zamanın daralması ve bu daralan zamanda kişilerden daha fazla performans beklenmesi az çok herkesi strese maruz bırakabilmektedir. Zaman içerisinde değişen hayat standartları ve kariyer beklentileri, kişilerde sorumluluklarla birlikte stresi de artırmaktadır. Bu etkenlere bağlı olarak stres, çalışma yaşamında performansın azalmasına bağlı olarak verimliliğin düşmesine neden olan yönetsel bir sorun olarak görülmektedir. Bu nedenle stresin yaratmış olduğu olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik uygun çalışma koşullarının ve örgüt kültürünün oluşturulması için stresin neden olduğu sorunların iyi analiz edilmesi gerekmektedir.Bu çalışma ile amaçlanan, kamu kesiminde çalışanların yaşadıkları stres ve stresin yarattığı etkilerin ortaya konulması, işleri esnasında yaşadıkları sıkıntılar ve bu durumun kendileri ile aile yaşantıları üzerindeki etkilerinin tespit edilmesidir. Bunun için önce literatür araştırması yapılmış sonra da belirlenen konulardaki sorunların kamu çalışanları açısından durumu, içinde bulunduğu çalışma koşullarının ve örgüt kültürünün, çalışanların etkinliği ve verimliliği üzerinde doğrudan etkili olup olmadığı, maruz kaldıkları stres unsurları ve etkilerinin belirlenmesi için bir anket formu uygulanmıştır.Araştırmaya konu olan anket uygulaması, Edirne il merkezindeki kamu kurumlarında (Edirne Valiliği, Trakya Üniversitesi, Edirne Defterdarlığı, Edirne İl Özel İdaresi ve Edirne Adliyesi) yönetici, devlet memuru ve diğer statüde çalışan 505 kişilik bir kümeyi kapsamaktadır.Anahtar Kelimeler: Stres, Stres Yönetimi, Kamu Çalışanlarında Stres. Stress is a phenomenon which occurs with the interaction of the person and the environment and is about the psychology of the person and how the person controls the environment. In modern world , the limited work hours and at this limited hours the expectation of much more performance make people more stressful. Varying life standards and expectation of career have been increased the responsibilities and the stress either. Based on these factors, it seems like supervisory problems which cause the reduction of productivity depending upon the reduction of performance in business life. This is because the problems that cause stress to make up a culture of organization and available labor standards for reduction of the negative factors created stress has to be analyzed well.The aim of this study is to specify the effects among the family life and their situation and the difficulties during work hours, to figure out the effects of stress and the stress that the people who are working for public employment. Firstly a survey has been done. A questionnaire has been done to specify the reason of stress and the effects ,whether the conditions of working hours and labor standards are directly effective on the productivity and the efficiency of labors, and the labors? conditions about the subjects that were specified.Subject that consist of the main part of the survey includes managers of government affairs in the center of Edirne, civil servant and the other 505 employers who are working different departments.Keywords: Stress, Stress Management, Public Employer Stress.
Collections