Çalışma yapraklarının erişi ve kalıcılık düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı çalışma yapraklarının erişi ve kalıcılık düzeyine etkisini belirlemektir. 2009-2010 eğitim öğretim yılı içinde gerçekleştirilen bu araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Katılımcılar İstanbul İli Esenler ilçesinde yer alan Fidan Demircioğlu İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 5.sınıf öğrencilerini kapsamaktadır.Çalışma sırasında 5-A ile 5-B sınıflarından 117 öğrenci deney ve 5-C ile 5-E sınıflarından 117 öğrenci kontrol gruplarını oluşturmak için rastgele üç gruba ayrılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testleri ve araştırma günlükleri ile toplanmıştır. Başarı testleri ön test, son test ve kalıcılık testi olmak üzere toplam üç kere uygulanmıştır. Araştırma sürecinde deney 1 grubu kendi çalışma yapraklarını hazırlamış, deney 2 grubuna araştırmacının hazırladığı çalışma yaprakları uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan başarı testinden elde edilen veriler bilgisayarda SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma öncesinde deney ve kontrol grupları arasında Fen ve Teknoloji dersi 1. dönem karne notları yönünden fark olup olmadığını anlamak için Bir Boyutlu Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında erişi ve kalıcılık yönünden fark olup olmadığını anlamak için Bir Boyutlu Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Fen ve Teknoloji notlarına göre düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerin erişi ve kalıcılık puanlarında deney gruplarının lehine anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak için İki Boyutlu Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırma sonrasında çalışma yaprakları ile yapılan öğretimin geleneksel yönteme göre erişiyi arttırmada ve kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu saptanmıştır. Hazır çalışma yaprakları ve öğrencilerin kendi geliştirdikleri çalışma yaprakları kullanan deney grupları ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grupları arasında erişi ve kalıcılık puanları yönünden deney grupları lehine anlamlı bir fark oluşmuştur. Ancak Fen ve Teknoloji ders notları düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerin erişi ve kalıcılık puanlarında deney grupları lehine anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma günlüklerinden elde edilen veriler de başarı testinden elde edilen sonuçları doğrulamaktadır. Öğrenciler araştırma günlüklerinde, çalışma yaprakları ile yapılan öğretimin geleneksel öğretime göre daha eğlenceli olduğunu, derslerin daha zevkli geçtiğini ve konuları daha iyi kavradıklarını belirtmişlerdir. Araştırmacı tarafından tutulan günlükte de benzer yorumlar dikkat çekmektedir.Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji, Çalışma Yaprağı, Erişi, Kalıcılık, Araştırma Günlüğü The purpose of this research is to examine effect of instruction with worksheets on achievement and retention. This study was performed using experimental methods in the academic year 2009-2010. The participants consists of fifth grade students in Fidan Demircioğlu Primary School in the Esenler neighborhood in İstanbul.During the study, students are divided into three groups randomly as a control group which contains 117 students in 5-C and 5-E. Experimental group students which contains 117 students in 5-A and 5-B. The data were obtained achievement tests prepared by the researcher and survey diaries. Success tests was applied three times as; pre-test, post- test and permanence test. During the study, while one of experimental groups prepared their own worksheets,the other experimental groups used the worksheets that create by the researcher. The control groups followed the conventional methods. Data collected was evaluated with SPSS 16.0 statistical programme. Before the research, analysis of One-Way ANOVA was used to understand whether there are differences between experimental and control groups in terms of the first period course note in Science and Technology. After the research, analysis of One-Way ANOVA was used to understand whether there are differences or not between experimental and control groups in terms of the achievement and retention. Two-Way ANOVA was used to understand whether there are a significant difference in favor of the experimental group in terms of the achievement and retention according to students who have low, middle and high notes on science and technology.This research revealed that teaching with worksheets is more effective than traditional method for both increasing success and providing permanence. There are significant differences between experimental groups prepared their own worksheets, experimental groups used the worksheets that create by the researcher and control groups in terms of the achievement and retention score in favor of the experimental group. The control groups followed the conventional methods. But students whose science and technology notes are low, middle and high didn?t show a significant difference between achievement and retention score in favor of the experimental group. The data obtained research diaries also comfirmed test results. Students reported in research diaries that teaching with worksheets are more fun and enjoyable than traditional method and provide beter understanding. Similar comments also noted in the diary kept by the reserchER.Key words: Science and Technology, Worksheets, Achievement, Retention, Survey Diary
Collections