Gelir yönetimi ve Türkiye`deki havayolu işletmelerinde gelir yönetimi üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelir yönetimi, doğru koltuğu, doğru fiyatla, doğru müşteriye satmak olarak tanımlanmaktadır Gelir yönetimi, son yıllarda işletmelerin gelirlerini, karlılıklarını arttırmak için kullandıkları yöntemlerden birisidir.Küreselleşme etkisiyle yoğun bir rekabet altında olan havayolu işletmeleri hem karlılıklarını arttırıp hem de müşterilerini elinde tutabilmek için büyük çaba sarf etmektedirler. Çağın gerektirdiği koşullara uyum sağlayabilmek için havayolu işletmeleri bir takım sistemler ve düzenlemelere ihtiyaç duymaktadırlar.Amerika Birleşik Devletleri'nde 1970'li yılların sonlarında gerçekleşen serbestleşme hareketi büyük havayolu işletmelerinin zor günler geçirmesine neden olmuştur. Bu havayolu işletmeleri, düşük fiyatla pazara giren ve her geçen gün pazar paylarını arttıran küçük havayolu işletmeleriyle baş edebilmek için, gelir yönetimini uygulamaya karar verip hem pazar paylarını arttırmış, hem karlık oranlarını yükseltmiş, hem de boş koltukla uçma risklerini azaltmayı başarabilmişlerdir.Türkiye'de gelir yönetimi, THY A.O. öncülüğünde başlayıp diğer firmalarda da uygulanmaya çalışılmıştır. Fiyat avantajı sağladığı için fiyata duyarlı müşteriler tarafından da benimsenmiştir.Türkiye'de özellikle 1980'li yılların başlarında artan rekabet ortamında şirketlerin karlılıklarının ve gelirlerinin düşmesine karşı geliştirilen bir çözüm olarak gelir yönetimi havayolu işletmelerinde önemli bir sistem olmuştur.Tezin amacı, gelir yönetiminin tanımlanması ve Türkiye'deki havayolu işletmelerinin gelir yönetimi uygulamaları hakkında bilgi elde etmektir. Uygulanan anket çalışması, Türkiye'de faaliyet gösteren havayolu işletmelerinin bilgi düzeylerinin yeterli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Gelir yönetiminde başarılı uygulamalar için çalışanların eğitimli ve deneyimli kişiler olması ve rekabetin iyi takip edilmesi gerekmektedir. Yield management is defined as selling the right seat to the right customer with the right price. Yield management is one of the methods that companies use to increase their profitability and income.Airline companies which are in a stiff competition environment with the effect of globalization, make a great effort both to increase their profitability and to keep their customers. Airline companies need several systems and some regulations to keep up with the conditions of the time.Liberalization movement that happened at the end of 1970?s in America caused big airline companies to have had hard times. These airline companies decided to carry out income management to be able to compete with the small airline companies that entered into the market with low prices and increased their market share day by day. Thus, they were able to succeed in increasing their market share, raising profit rate and reducing the risk of flying with empty seats.Yield management in Turkey started under the guidance of Turkish Airlines and was tried to be applied in other firms. It has been adopted by the price-responsive customers since providing price advantage.In Turkey especially at the beginning of 1980?s Yield management which was developed as a solution against decreasing profits and income of the companies at intense competititon enviroment, has become an important system in airlines companies.The aim of the thesis, is to define yield management and provide information about the applications of yield management in Turkish airlines companies. According to survey result, it was concluded that airline companies operating in Turkey have enough knowledge to be attained. Trained and exprienced personal must work and competetion should be followed for the best practices in yield management
Collections