Teaching speech acts through pygmalion in EFL classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin ikinci dilde edimbilim bilgisi eksikliğinden kaynaklanan belirli bağlamlarda uygun ifadeler kullanma yetersizlikleri dil öğreniminde karşılaşılan en büyük sorunlardan biridir. Bardovi-Harlig'e göre (2001) dil öğretimi, ikinci dil ediniminde kullanımbilim yeterliliğini etkileyen önemli bir kavramdır.Bu çalışma, bir drama eserinin özgün materyal olarak kullanılmasının İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilere ret ve şikayet söz eylemlerinin öğretilmesine nasıl etki sağlayacağını araştırmayı hedeflemektedir.Çalışma, ifadeleri dayanak veri olarak kullanılan 10 İngilizce anadil kullanıcısı ve 52 İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenci ile yürütülmüştür. Türk öğrenciler 26 kişilik TEFLL-A ve TEFLL-B olarak iki gruba ayrılımış; TEFLL-B grubu altı hafta süre ile öğretim sürecine dahil olmuş, ancak TEFLL-A grubu bu sürecin dışında tutulmuştur. Veri toplama aracı olarak katılımcılara öğretim sürecinden önce ve sonra 12 ret ile 6 şikayet durumundan oluşan Yazılı Söylem Tamamlama Testi uyugulanmıştır. Altı haftalık öğretim süreci belirtilen söz eylemleri incelemeye yönelik diyaloglardan ve George Bernard Shaw'a ait olan Pygmalion isimli drama eserinin edimbilimsel öğretimle birlikte incelenmesini içermektedir. Bu sürecin tamamlanmasının üzerine, Yazılı Söylem Tamamlama Testi gruplara yeniden uygulanmış, elde edilen veriler süreç öncesi verilerle ve gruplarla karşılaştırılmış ve belirtilen söz eylemlerin öğretiminde drama eseri kullanmanın etkisi değerlendirilmiştir. Bulgular, drama eseri ile belirtilen söz eylemlerin öğretiminin, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ana dil kullanıcılarına daha yakın ifadeler kullanmalarına katkı sağladığını göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Kullanımbilim Edinci, Söz Eylemler, Ret ve Şikayet Söz Eylemlerinin Öğretimi, İngilizce'yi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrenciler In language learning, the inability of the learners in producing appropriate utterances in appropriate contexts is one of the greatest problems, which results from lacking of second language pragmatic knowledge. According to Bardovi-Harlig (2001), instruction is a crucial notion in second language acquisition which affects pragmatic ability.This study aims at probing into the learning environments of Turkish Learners of English as a Foreign Language (TEFLL) by evaluating the effectiveness of teaching speech acts, specifically refusals and complaints, through a drama work, which is used as an authentic material for the development of language skills.The study was conducted with 10 Native Speakers of English, whose preferences of speech acts are used as baseline data, and 52 Turkish EFL Learners, 26 of which are involved in teaching process (TEFLL-B) and the rest (TEFLL-A) are not. Participants are given a Written Discourse Completion Task (WDCT) including 12 refusal and 6 complaint situations prior to and after teaching process. Teaching process includes examining sample dialogues of specified speech acts to familiarize the learners with dialogue analysis and going through the drama work, Pygmalion by George Bernard Shaw, in terms with pragmatic instruction during six weeks. Upon completing six-week-teaching process, WDCT is implemented again to both groups of TEFLL to compare and contrast the preferences and to assess the impact of using drama work for teaching specified speech acts. Findings indicate that, making use of drama work in teaching specified speech acts can facilitate learners to produce more native-like utterances.Key Words: Pragmatic Competence, Speech Acts, Teaching Speech Acts of Refusals and Complaints, Turkish EFL Learners
Collections