Kosova`daki Türk sınıf öğretmenlerinin mesleki sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Kosova'daki Türk sınıf öğretmenlerinin mesleklerinde karşılaştıkları sorunları, görüşleri doğrultusunda tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın problem cümlesi, `Kosova'daki Türk sınıf öğretmenlerinin mesleki sorunlarına ilişkin görüşleri nelerdir?` Problemin çözümü için araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında Kosova'daki devlet okullarında; Priştine, Prizren, Gilan, Mitroviça şehirleri ile Mamuşa ve Doburçan köyünde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bahsedilen yerlerde görev yapan öğretmen sayısı 59 olarak tespit edilmiştir. Araştırmada, örnekleme yapılmayarak, evrende ifade edilen tüm öğretmenlere ulaşılmıştır. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; okul imkânları, yöneticiler, veliler, meslektaşlar ve kişisel olmak üzere 5 kategoride ele alınmıştır. Araştırmada veriler anket ve görüşme formuyla toplanmıştır. Anket verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans ve yüzde hesaplamaları, görüşme sorularının analizinde içerik çözümlemesi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre;1. Öğretmenlerin okul imkânlarından memnun olduklarını,2. Yöneticilerin davranışlarından memnun olduklarını,3. Velilerin çocuklarına karşı ilgi ve tutumlarından memnun olduklarını,4. Okul ortamında meslektaşlarından memnun olduklarını,5. Kişisel yönden eksiklileri olduğunu ifade etmişlerdir.Belirlenen sorunlara yönelik öğretmenlerin görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Kosova, Türk, Sınıf Öğretmeni, Meslek, Eğitim, Öğretim, Sorun In this thesis work, the problems of Turkish teachers encounter in their profession, were determined according to the comments in Kosovo.The problem sentence of the research, `What are the Turkish classroom teachers? opinions about professional issues in Kosovo?`, Survey method used in research, for solving of the problem.The research studied among the classroom teachers working in public schools, in Pristina, Prizren, Gjilan, Mitrovica cities and in the village of Mamuşa and Doburçan, Kosovo, in 2009-2010 academic year. The number of teachers working in the mentioned areas have been identified as being 59. In the study, there is no sampling, reached all the teachers has been expressed in the universe. Problems faced by teachers, discussed in 5 categories as school facilities, administrators, parents, colleagues and personal. The survey analysis of data during the frequency and percentage calculations, the interview questions used in the content analysis.According to the findings of the study;1. The teachers are satisfied with the conditions of schools,2. They are satisfied with the behavior of managers,3. They are pleased with the interest and attitudes of parents towards their children,4. They are satisfied with their colleagues in the school environment,5. Deficiency as the personal aspects has emerged.The opinions of the teachers about the selected issues are found positive.Key words: Kosovo, the Turks, Classroom Teacher, Business, Education, Training, Problem
Collections