Ortaöğretim düzeyi mesleki müzik eğitiminde Türk üslubunda keman çalma becerisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri'nde (A.G.S.L) görev yapmakta olan keman öğretmenleri ile öğrenim görmekte olan keman öğrencilerin görüşleri ışığında Türk üslubunda keman çalma becerisinin öğretim sürecindeki durumunu değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren kurumlardan Marmara Bölgesi'nde yer alan sekiz A.G.S.L araştırmanın evrenini; bu liselerden yedi A.G.S.L ise örneklemini oluşturmaktadır.?A.G.S.L keman öğretmeni ve öğrencilerinin Türk ve Batı Müziği Çalgıları/Keman dersi programında yer alan Türk musikisi konularının öğretimine yönelik görüşleri nedir?? soru cümlesi araştırmanın temel sorusu olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel ve nicel araştırma yöntemi olup, araştırma deseni olarak örnek olay ve saha araştırması desenleri kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından anket, günce yazma ve görüşme tekniklerinden yararlanılmış olup nitel verilerin çözümlenmesinde içerik çözümlemesi yapılmıştır. Anket verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına örnek olarak şu iki önemli sonuç verilebilir:Keman öğretmenlerinin ?mezun olduğu ortaöğretim ve yükseköğretim kurumu, çalışmakta oldukları A.G.S.L, yaş, cinsiyet, hizmet süresi ve lisans-yüksek lisans? etmenlerin boyutları oluşturan temel bileşenler değişkenlerine yönelik görüşleri üzerinde etkisi yoktur; Keman öğrencilerinin yaş ve sınıf etmenlerinin boyutları oluşturan temel bileşenler değişkenlerine yönelik görüşleri üzerinde etkisi bulunmazken, iki temel boyutta A.G.S.L etmeninin ve tüm boyutlarda da cinsiyet etmeninin boyutları oluşturan temel bileşenler değişkenlerine yönelik görüşleri üzerinde etkisi vardır. The scope of the present research is to evaluate the role of Turkish style (a la Turca) violin playing skills in education in light of the views and perspectives of violin teachers and students in Anatolian Fine Arts High Schools (AFAHS). Accordingly, 7 AFAHS are sampled out of total 8 such schools in the entirety of Marmara region.The fundamental research problem is set as follows: ?What are the views and perspectives of AFAHS? violin teachers and students on the teaching the topics on Turkish music in individual instrument (violin) education program??The research is based on quantitative and qualitative methods, while event sampling and field research patterns are incorporated. Survey, diary writing and interview techniques are utilized in data acquisition.Descriptive statistical methods are used in the analysis of survey data. The following conclusion can be considered as an example for the evidences of the research:The data involving the schools that the violin teachers got their degrees from, the AFAHS which they work at, age, gender, total number of years in practice, or whether they have graduate diplomas have no direct impact on their views regarding the basic parameters that constitute the dimensions. While the data involving their age and class have no direct impact on their views regarding the basic parameters that constitute the dimensions, the AFAHS item has such an impact in two dimension while the gender item has in all four dimensions.
Collections