The relationship between students` self-esteem, parental attitudes and students` achievement in foreign language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrencilerin benlik saygısı, ebeveyn tutumları ve öğrencilerin yabancı dil öğrenimindeki başarıları arasında bir ilişki bulunup bulunmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüştür.Çalışma, Edirne'de bulunan üç devlet ve üç özel olmak üzere ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Korelasyonal araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veri toplama yöntemi olarak da anket seçilmiştir.Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin benlik saygıları ile ebeveyn tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, ebeveyn tutumlarının ve öğrencilerin yabancı dil öğrenimindeki başarılarının da birbiriyle karşılıklı ilişki içinde olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin benlik saygısı ve yabancı dil öğrenimindeki başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Öğrencilerin cinsiyetleri düşünüldüğünde, erkek ve kız öğrencilerin benlik saygıları, ebeveyn tutumları ve yabancı dil öğrenimindeki başarıları arasında bir fark bulunmadığı görülmüştür.Öğrencilerin okullarına bakıldığında, öğrencilerin benlik saygılarında öğrenim gördükleri okullara göre istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bununla birlikte, sonuçlar akademik açıdan incelendiğinde, özel okulda öğrenim gören öğrencilerin yabancı dil öğrenimdeki başarılarının devlet okulunda öğrenim görenlerden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde, ebeveyn tutumları analiz edildiğinde, sonuçlar devlet okulları ile özel okullardaki ebeveyn tutumlarında istatistiki olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.Sonuç olarak, bu çalışma, öğrencilerin benlik saygısı, ebeveyn tutumları ve öğrencilerin yabancı dil öğrenimindeki başarıları arasındaki ilişkiye cinsiyet ve okul farklılıklarını da göz önüne alarak ışık tutmaktadır. Son olarak, daha sonraki çalışmalar için öneriler sunmaktadır. This study was carried out to investigate the relationship between the students? self-esteem, parental attitudes and students? achievement in foreign language learning with regard to gender and school differences.The study was conducted in three private and three public primary schools in Edirne. A correlational survey model was used and questionnaire was chosen as a data collection instrument.The results of the study revealed that there is a significant relationship between students? self-esteem and parental attitudes. Also, it was indicated that parental attitudes and students? achievement in foreign language learning are interrelated to each other. However, there is no significant relationship between pupils? self-esteem and their achievement in foreign language learning.When the gender of the pupils is considered, the results show that there is no difference between male and female students? self-esteem, parental attitudes and their achievement in foreign language learning.When the school type of the pupils is considered, the results of this study indicate that there is not any statistically significant difference in students? self-esteem scores in terms of school type. However, when the academic level is examined, the results underline that students in private schools have a higher level of academic achievement in foreign language than the students in public schools. At the same time, when the parental attitudes are analyzed, the results clearly show that there is a statistically significant difference in parental attitudes between public and private schools.As a result, this study sheds light on the relationship between the students? self-esteem, parental attitudes and students? achievement in foreign language learning with regard to gender and school differences. Finally, it states implications for further research.
Collections