Modern Türk hikayesinde postmodern açılımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Modern Türk Hikâyesinde Postmodern Açılımlar? adlı bu çalışma İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra hikâyelerimizde meydana gelen değişiklikleri metinlere dayalı olarak incelemeyi esas almıştır. Çalışma, Önsöz ve Giriş'ten sonra iki bölüm hâlinde düzenlenmiştir. Önsöz'de, bu konuyu seçmemizin sebebi açıklanmış, Giriş'te ise konumuzla ilgili bizden önceki çalışmalar ve literatür gözden geçirilmiştir. Birinci Bölüm'de öncelikle `modernizm' kavramı kısaca ele alınmıştır ve kuramsal kitaplara dayanarak genel bir çerçeve çizilmiştir. Ardından çalışmamızın ana konusu `postmodernizm' kavramı incelenmiş ve kuramsal metinlerden yola çıkılarak kavramın tanımı, sanatta ve özellikle edebiyattaki ilkeleri değerlendirilmiştir. İkinci Bölüm'de ise birinci bölümde çizilen kuramsal çerçeve Bilge Karasu, Oğuz Atay, Nazlı Eray ve Cemal Şakar'ın hikâyelerine dayanarak pratiğe dönüştürülmüştür. `Sonuç'ta ise çalışma boyunca elde edilen veriler genel bir değerlendirmeye tâbi tutulmuştur. `Kaynakça/Bibliyografya' başlığı altında ise çalışma boyunca faydalanılan kaynaklar sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: Modernizm, Postmodernizm, Modern Hikâye, Postmodern Hikâye. This study, ?Postmodern Insight in Modern Turkish Story?, is based on textual analysis of the changes made in our stories after the Second World War. It consists of two sections following Preamble and Introduction. The reason why this subject was chosen has been explained in Preamble, and relevant literature and previous studies have been reviewed in Introduction. In Section One, initially the term `modernism? has been explained and a general approach has been set based on theoretical books. Subsequently, main subject of our study, postmodernism, has been reviewed, and definition of the term, its principles in art and particularly in literature have been reviewed based on theoretical texts. In Section Two, the theoretical framework formed in Section One has been put into practice based on stories of Bilge Karasu, Oğuz Atay, Nazlı Eray and Cemal Şakar. And in `Conclusions?, data collected throughout this study have been evaluated in general. Resources used in this study have been listed in ` Resources/Bibliography?.Key Words: Modernism, Postmodernism, Modern Story, Postmodern Story.
Collections