The impact of teacher portfolios on promoting professional development: A case study at Namik Kemal University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen portföylerinin mesleki gelişimi arttırmaya etkisini araştırmaktır. Diğer amaç ise, öğretmen portföyü oluşturma sürecinin zorluklarına ve katkılarına odaklanarak, öğretmen portföyü kullanımı yoluyla öğretmenlerin mesleki gelişimlerini belirlemektir. Ayrıca, bu çalışma öğretmenlerin eylemlerini haklı çıkarmak için kullandıkları yansıtma düzeylerini öğrenmeyi de amaçlamıştır.Bu çalışmaya, Namık Kemal Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'ndan sekiz İngilizce okutmanı katılmıştır. Katılımcılar, 2010-2011 öğretim yılı süresi boyunca INTASC standartlarını kullanarak, öğretmen portföylerini oluşturmuşlardır. Ön ve son görüşmelerden, öğretmen portföylerinden ve öğretmen portföyü değerlendirme rubriğinden elde edilen verileri analiz etmek için, nitel bir örnek çalışma yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar, alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak, öğretmen portföylerinin etkili olduğunu göstermiştir. Diğer yandan, mülakatlar öğretmen portföylerinin a) organizasyon ve planlama, b) öz-farkındalık, c) kendini yansıtma ve öz-değerlendirme, d) sürekli öğretmen mesleki gelişimi, e) öğrenci motivasyonu, f) güven ve iş doyumu açısından, öğretmenlerin mesleki gelişimi üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, katılımcılar portföy oluşturma sürecinde zaman, rehberlik ve kanıt eksikliğinin başlıca engeller olduğunu vurgulamışlardır. Ayrıca, öğretmenlerin yansıtma düzeyleri hiyerarşik bir sıralamayı takip etmiştir. Öğretmen portföyleri, öğrenme ve değerlendirme aracı olarak, öğretmenlerin öğretim uygulamaları üzerine yansıtmalarına olanak sağlamış ve öğretmenlere mesleki gelişim adına alternatif bir yol sunmuştur. The main aim of this current study was to explore the impact of teacher portfolios on promoting professional development of teachers. Another aim was to identify the professional development of teachers through the use of teacher portfolios with a focus on the contributions and difficulties of portfolio construction process. Additionally, this study aimed to find out the reflectivity levels teachers use to justify their actions.Eight English teachers from Namık Kemal University, School of Foreign Languages participated in this study. Participants constructed teacher portfolios using INTASC standards during 2010-2011 school year. A qualitative case study research method was applied to analyze the data gathered from pre- and post- interviews, teacher portfolios and evaluation rubric. The results showed that teacher portfolios, as an alternative assessment way, were very effective. On the other hand, interviews indicated that teacher portfolios had an immense impact on professional development of teachers in terms of a) organization and planning, b) self-awareness, c) self-reflection and self-evaluation, d) continuous teacher professional development, e) student motivation, f) confidence and professional satisfaction. However, the participants emphasized that lack of time, guidance and evidence were the main hindrances in the portfolio construction process. Moreover, the reflectivity levels of teachers followed a hierarchical order. Teacher portfolios, as learning and assessment tools, allowed teachers to reflect upon their teaching practices and provided teachers an alternative pathway for professional development.
Collections