Tarihi Kırkpınar Güreş musikisi icracısının yetişme yetiştirme sürecinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Tarihi Kırkpınar Güreş Musikisi İcracısının yetişme/ yetiştirme yöntem ve sürecini tespit etmek; söz konusu icracıların Kırkpınar güreş havasının icra kaydını almak ve çözümlemektir. Araştırma Evrenini ?Kırkpınar Güreş Musikisi? icracıları, örneklemini ise bu icracılar arasından ustalık kabulü görmüş tanınmış ve farklı kuşaktan altı icracı oluşturmaktadır. ?Tarihi Kırkpınar Güreş Musikisi İcracısının Yetişme/Yetiştirme Sürecine İlişkin Kırkpınar Güreş Musikisi İcracılarının Görüşleri Nedir?? soru cümlesi araştırmanın temel sorusu olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemi olup, araştırması deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada görüntülü kayıt ile gözlem yapılmış, TÜBAP projesi kapsamında icraya yönelik stüdyo kayıtları gerçekleştirilmiş ve görüşme aracı kullanılarak nitel veriler elde edilmiştir. Çizelge 1'deki bulgulara göre görüşme yapılan Kırkpınar güreş musikisi icracılarının dördü (%67) ilköğretim 1. Kademe (ilkokul), ikisi (%33) ise ilköğretim 2. Kademe (ortaokul) mezunudur. Çizge 1'deki bulgulara göre görüşme yapılan Kırkpınar güreş musikisi icracılarından ikisi(%33) 8 yaşında diğerlerinden biri yedi, ikincisi on, üçüncüsü on bir ve dördüncüsü on beş yaşında musikiye başlamıştır.Bu sonuçlara bağlı olarak şu öneri verilmiştir: Kırkpınar güreş musikisine yönelik müzik ve beden eğitimi kurumlarında genç davulcu ve zurnacıların eğitimini anlayabilecek, onlara bu alanda gelecek hazırlayabilecek çalışmalar üzerinde ortak çalışmalar başlatmalıdırlar. The research population comprises performers of Kırkpınar Wrestling Music, while samples are chosen as six master performers of different generation. The fundamental research problem is set as follows: ?What are the views and perspectives of the performers of Kırkpınar Wrestling Music regarding their educational period ??The research is based on quantitative methods, while field research patterns are incorporated. In the research, observations are made by video recordings, while studio recordings are performed funded by a TUBAP Project, and quantitative data is acquired via oral interview. The following conclusion can be considered as an example for the evidences of the research: According to the evidences in Table 1, four of the performers (corresponding to %67) interviewed have primary school, while two of them (corresponding to %33) have secondary school diplomas. Again, according to the evidences in Table 1, two of the performers (corresponding to %33) have started their career at age 8, while the remaining four of them have at ages 7, 10, 11 and 15. A sample proposal regarding the results of the present investigation can be given as follows:Collaborative projects should be initiated by authorities in music education and physical training as focused on Kırkpınar wrestling music with the purpose of providing a bright future for the young performers.
Collections