12 haftalık yüzme temel eğitim çalışmalarının 7-12 yaş grubu kız ve erkek yüzücülerin fiziksel ve motorsal özellikleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 12 Haftalık Yüzme Temel Eğitim Çalışmalarının 7- 12 Yaş Gurubu Kız Ve Erkek Yüzücülerin Fiziksel Ve Motorsa! Özellikleri Üzerine Etkisi Bu araştırmanın amacı; 12 haftalık yüzme temel eğitim çalışmalarının 7-12 yaş gurubu kız ve erkek yüzücülerin fiziksel ve motorsal özellikleri üzerine etkilerinin incelenmesidir. Deney grubu Kocaeli Üniversitesi Spor Kulübünün 7-12 yaş grubuna yönelik gerçekleştirdiği `Yüzme Yaz Spor Okuluna` katılan 15 kız 28 erkek olmak üzere toplam 43; kontrol grubu ise özel Seymen İlköğretim Okulundan aynı yaş kategorilerinden rast gele seçilmiş 15 kız ve 28 erkek olmak üzere toplam 43 öğrenciden oluşturulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 7.5 paket programıyla tanımlayıcı istatistik, Mann- Whitney U, Kruskal-Wallis ve Post-Hoc testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Erkek deney gurubu yağ, erkek kontrol gurubu dominant el işitsel reaksiyon süreleri, sağ ve sol el pençe kuvveti, boy, sağ ve sol el görsel reaksiyon süreleri, erkek guruplarının boy, sağ ve sol el görsel reaksiyon süreleri, dominant el işitsel reaksiyon süreleri, sağ ve sol el pençe kuvveti, dikey sıçrama, kız kontrol gurubu sol el görsel reaksiyon süreleri, kız guruplarının dikey sıçrama, sol el görsel reaksiyon süreleri, kilo, yağ değişkeninde 0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Erkek kontrol gurubu yağ değişkeninde, erkek guruplarının vücut yağ oranlan, boy, dominant el reaksiyon süresi, otuz metre sprint, sol el pençe kuvveti, kız guruplarının sağ ve sol el görsel reaksiyon süreleri, dominant el işitsel reaksiyon süreleri, kilo, kız kontrol gurubu boy 0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Yüzme, motor beceri, vücut kompozisyonu. iv ABSTRACT The Effects Of Twelve Weeks Basic Swimming Training On Phisical And Motorical Qualifications of 7-12 Years Aged Boy And Girl Swimmers The purpose of this study was to investigate the effects of twelve weeks basic swimming training on physical and motoric qualifications of 7-12 years aged boy and girl swimmers. Experimental group consist of 43 children (15 girls and 28 boys) from `Summer Swimming School` which is designed for 7-12 years aged children by Kocaeli University and the control group consist of 43 children (15 girls and 28 boys) randomly selected from same ages from Private Seymen Elementary School. The collected data had been entered in SPSS 7,5 software for Windows and analyzed using descriptive statistics, Mann Whitney U, Kruskal-Wallis and Post- Hoc tests. 0,01 significancy level of difference found between the following parameters in defined groups; boy experimental group's, % body fat, dominant hand acoustic reaction time, right and left hand grip strength, length, right and left hand visual reaction time, boy groups' right and left hand visual reaction time, dominant hand acoustic reaction time, right and left hand grip strength, vertical jump and girl control group's left hand visual reaction time, girl groups' viertical jump, left hand visual reaction time, weigth, %body tat. 0,05 significancy level of difference found between the following parameters in defined groups; boy control group's % body fat, boy groups' %body fat, length, dominant hand acoustic reaction time, 30 meter sprint, left hand grip strength, girl groups' right and left hand visual reaction time, dominant hand acoustic reaction time, weight, girl control group's length. Keywords: Swimming, motoric ability, body composition
Collections