Düzenli olarak yapılan rekreatif etkinliklerin bireylerin kaygı düzeylerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma; düzenli olarak yapılan rekreatif etkinliklerin 14-16 yaş grubu ergenlerin kaygı düzeyleri ve akademik başarılarına etkilerinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Veriler; Mimar Sinan Lisesi 1. sınıflardan gönüllü olarak katılan öğrencilerden oluşturulan deney (22) ve kontrol (22) olmak üzere toplam 44 öğrenciden elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında Öner ve Le Compe (1976) 'un Türkçe'ye çevirdikleri ve güvenilirlik çalışmasını Öner (1977) tarafından yapılan Spielberger Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının sosyo-ekonomik yapılarını belirlemek amacıyla 12 sorudan oluşturulan bir anket uygulanmıştır.öğrencilerin akademik başarılarına ilişkin veriler okul müdürlüğünden dönem ortalamaları şeklinde alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 7.5 paket programına aktarılmış ve bu paket programla tanımlayıcı istatistik, Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis Varyans analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Deney grubunun kaygı puanlarında pre ve post test değerleri arasında ve deney ve kontrol gruplarının post test puanlan arasında 0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Deneklerin akademik başarı düzeylerinde, istatistiksel anlamlılık olmasa da güz ve bahar yarıyılı ortalamalar arasındaki fark dikkate alınarak, olumlu yönde etkilediği sonucuna varılırken diğer parametrelerde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Kaygı, rekreasyon, ergenlik. ABSTRACT This study has been planned to determine the effect of a series of 8 week recreative activities on the anxiety levels and academic success of adolescents between 14-16. Data has been collcted using a total of 44 students, of which 22 were in the experimental and 22 in the control group, who have voluntarily participated from the 1st class of Mimar Sinan High School. By collecting the datum, the realibity work has been translated into Turkish by Öner and Le Compe(1976), `Spielberg` that has been done by Oner (1977) always carred out the anxiety inventory. And also 12 questioned public survey has been carried out to determine the socioeconomic level structure of the experiment and control groups. The datum of the student's academic success have been taken by the headmater as a semester average. The collected data were transformed to SPSS 7.5 software and were analysed using complementary statistics, Mann Whitney 4 and Kruskal-Wallis variance analysis techniques. Significant difference (0,01) has been found between the pre-test and post- test scores of anxiety in the experimental group and between the post-test scores of the experimental and the control groups. Although there is not a statistical significance in informants' academical success level, regarding the difference between the fall and the spring term avarages it is concluded that it affects positively whereas a signifying difference has not been found between other parameters. Key Words: Anxiety, Recreation, Adolescent. n
Collections