Ziraat fakülteleri öğrencilerinin biyoteknoloji ve genetiği değiştirilmiş organizmalı ürünlere yönelik tutum ve davranışlarının teknoloji kabul modeline göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İleride tarımsal politikaya yön verecek karar vericiler ve tarımsal eğitim verecek Ziraat Fakülteleri öğrencilerinin Biyoteknoloji ve Genetiği Değiştirilmiş Organizmalı ürünlere ilişkin tutum ve davranışlarını Teknoloji Kabul Modeline göre incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada Teknoloji Kabul Modeli temel bir çerçeve olarak alınmıştır. Araştırma verileri ile Teknoloji Kabul Modeli arasındaki uygunluğu belirlemek ve değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmak amacıyla Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Tarımsal Biyoteknoloji Ürünlerinin Kullanımına İlişkin Kabul Ölçeği` kullanılarak 374 Ziraat Fakültesi öğrencisinden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin tutum ve niyet alt boyutlarına ilişkin puanlarının okudukları bölüme göre anlamlı fark gösterdiği; öğrencilerin algılanan fayda ve niyet alt boyutlarına ilişkin puanlarının ders almayan öğrencilere göre anlamlı şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Algılanan kullanım kolaylığının öğrencilerin biyoteknoloji ve GDO'lu ürünlere yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği ve algılanan faydanın öğrencilerin tarımsal yayım davranış niyetleri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Biyoteknoloji, Genetiği Değiştirilmiş Organizma, Teknoloji Kabul Modeli, Ziraat Fakülteleri Öğrencileri This study was conducted as a basic framework for the Technology Acceptance Model in order to examine the attitudes and behaviors of biotechnologically and genetically modified organism products to the decision makers and agriculture education students who will give agricultural policy in the future and to the Technology Acceptance Model. Structural Equation Model was used to determine the correspondence between the research data and the Technology Acceptance Model and to reveal the relationships between the variables. The data obtained from 374 agricultural faculty students were analyzed using the `Acceptance Scale for Use of Agricultural Biotechnology Products` as a data collection tool in the research. At the end of the study, the scores of students' attitudes and intention sub-dimensions showed significant differences according to the division they read; students' scores on perceived benefit and intention sub-dimensions were significantly higher than students who did not take courses. It was also concluded that the perceived ease of use positively influenced students 'attitudes towards biotechnological and genetically modified crops, and that the perceived benefit had a positive effect on the agricultural publishing and consulting behavioral intentions.Keywords: Biotechnology, Genetically Modified Organism, Technology Acceptance Model, Agriculture Faculties Students
Collections