Futbol antrenörlerinde yeni yönetim modeli olarak koçluk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Futbol antrenörlerinde yeni yönetim modeli olarak koçluğun incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışmaya, 2010?2011 sezonunda Türkiye liglerinde görev yapan futbol oyuncularından toplam 649 sporcu ve aynı liglerde (Spor Toto Süper Lig, Bank Asya 1.Lig, 3. Lig ve 2B Lig) görev yapan toplam 124 antrenör ve teknik direktör gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplanmasında Sosyo-demografik bilgi formu ile Sporda Liderlik Ölçeği (SLÖ) ve Koçluk Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilere betimsel istatistiksel işlemler (ortalama, standart sapma), uygulandıktan sonra, katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin veriler, frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanarak çözümlenmiştir. Ölçekten alınan puanların her alt boyut için farklılığını belirlemek amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizi, gruplar arası farklılığın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek amacıyla da Tukey testi ve antrenörlerin liderlik davranışları ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson Korelasyon testleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programında değerlendirilmiştir ve anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmıştır.Elde edilen verilere göre futbol oyuncularının antrenörlerinin ?gerçek liderlik davranışı alt boyutlarında? yaş değişkenine göre eğitici ve öğretici davranış alt boyutunda, profesyonel futbol oynama yılı değişkenine göre demokratik davranış ve otokratik davranış alt boyutunda, oynadıkları lig değişkenine göre eğitici ve öğretici davranış alt boyutunda ve demokratik davranış alt boyutunda da istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Futbol oyuncularının antrenörlerinin ?tercih ettikleri liderlik davranışı alt boyutlarında? ise; eğitici ve öğretici davranış, demokratik davranış, sosyal destek davranışı ve pozitif geribildirim davranışı alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Futbol antrenörlerinin ?liderlik, iletişim ve dinleme? becerileri davranışlarında yaş grubu değişkenine göre iletişim becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Görev yaptıkları takım değişkenine göre iletişim ve dinleme becerileri boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05).Anahtar Kelimeler: Futbol Antrenörleri, Liderlik, Koçluk, The aim of this study was to investigate the coaching system as an innovative management model in football trainers. 649 football players who were active players in Turkish Football Leagues (Spor Toto Super League, Bank Asya 1st League, 3rd League and 2B League) in season of 2010- 2011 and 124 people including trainers and technic directors who were in the same leagues were integrated into this study. Sociodemographic Information Form, Sports Leadership Scale (SLS) and Coaching Abilities Scale were used for data collection. After the calculation of Mean values and Standart Deviation as descriptive statistics and then frequency (f) and percentage (%) values were calculated as demographic characteristics. One-Way ANOVA test was used for differences of the scale points for each sub-dimension, Tukey test were used to determine which groups due to differences between the groups and Pearson Correlation test was used to determine the relationship between the trainer, leadership behavior and communication abilities. All data was analyzed in SPSS 16.0 package program and values of 0,05 was used as a significant level.According to the results, in football trainers? ?sub-dimension of real leadership behaviour?, significant differences in sub-dimension of educational and tutorial behavior according to the variable of the age were found; in sub-dimension of democratic of democratic and autocratic behavior according to the variable of the professional playing year; in sub-dimension of educational and tutorial and also sub-dimension of democratic behavior according to the variable of playing league (p<0.05). Additionally, in football trainers? ?sub-dimension of preferred leadership behavior?, significant differences were found in sub-dimensions of educational and tutorial behavior, democratic behavior, social support behavior and positive feedback behavior (p<0.05). In football trainers? ?behavior of leadership, communication and listening abilities?, significant difference was found in communication ability according to the variable of the age group (p<0.05). Also there were significant differences in communication and listening abilities according to the varible of the team where players were active (p<0.05).KeyWords: Football Trainers, Leadership, Coaching.
Collections