Rekreatif etkinliklerin Üniversite öğrencilerinde algılanan problem çözme becerisi ve benlik saygısı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, rekreatif etkinliklerin üniversite öğrencilerinde algılanan problem çözme becerisi ve benlik saygısı düzeylerine etkisini tespit etmektir. Bu amaçla, Düzce Üniversitesi'nde öğrenim gören 500 öğrenciye bilgi formu, Coopersmith Benlik Saygısı ve Heppner Problem Çözme envanterleri uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre algılanan problem çözme becerisi ve benlik saygısı düşük olan öğrenciler tespit edilmiş ve gönüllü olarak araştırmaya katılmaya davet edilmişlerdir. Araştırmaya katılmak isteyen 51 öğrenci deney grubuna, araştırma uygulamalarına katılmak istemeyen 60 öğrenci de kontrol grubuna dahil edilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine ön test olarak; demografik özellikleri ölçmek için Bilgi formu, algılanan problem çözme becerilerini ölçmek için P.Ç.E. ve benlik saygılarını ölçmek için C.B.S.E. uygulanmıştır. Ön test işlemlerinden sonra, deney grubu öğrencilerine haftada iki gün ve 2'şer saat olmak üzere, futsal, hentbol, paintball, voleybol, bowling, tenis, birlikte yemek ve piknik gibi aktiviteler içeren ve 12 hafta süren bir rekreasyon programına tabi tutulmuştur. Son testler rekreasyon programının sonunda uygulanmıştır. Deneysel bir yöntemle yürütülmüş olan araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.0 programında istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubunun P.Ç.E. öntest (116,72±7,35) ile sontest (85,37±8,20) sonuçları arasında ve C.B.S.E. öntest (64,23±5,27) ile sontest (81,09±6,09) sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05, 0.001). Bununla beraber, deney grubu P.Ç.E. sontest (85,37±8,20) ile kontrol grubu sontest (114,33±10,88) sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05, 0.001) ve deney grubu C.B.S.E. sontest (81,09±6,09) ile kontrol grubu sontest (62,86±3,76) sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p=0.001, p<0.05).Araştırma sonuçları, uygulanan rekreatif etkinliklerin üniversite öğrencilerinin algılanan problem çözme beceri düzeylerini geliştirici ve benlik saygısı düzeylerini olumlu etkileyen bir özelliğe sahip olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Rekreatif etkinlikler, Problem Çözme, Benlik Saygısı The purpose of this study is to investigate the effect of recreative activities to problem solving skill and self-esteem on university students. By this goal, we have fulfilled inquiry form, Coopersmith Self-Esteem Inventory and Heppner Problem Solving Inventory approximately 500 students who attending to preparation school of foreign languages at the Düzce University. We have fixed the students who have low sense problem solving skill and self-esteem and we invite them to join to research as voluntary. We have included to 51 students who wiling to join activities for pilot grup and 60 students who unwilling to join activities for control grup. We have fulfilled inquiry form, Coopersmith Self-Esteem Inventory and Heppner Problem Solving Inventory as a preliminary test, to the students are in pilot grup and in control grup. After from preliminaries test, the recreative program has been fulfilled which included two times two hours a week activities like football, handbal, paintball, volleyball, bowling, tennis, also together we all had lunch and picnic in those countined 12 weeks. Last test have fulfilled by the researcher at the end of the recreative program. The data which we have god from pilot and control grups as preliminary test-the effect-last test figure on the research has been statistically analyzed on the program of the SPSS 16.0. At the result of the research, there is a significant difference between Problem Solving Inventory pre-test of pilot grup (116,72±7,35) and last-test of pilot grup (85,37±8,20), (p<0.05, 0.001) also there is a significant difference between Self-Esteem Inventory pre-test of pilot grup (64,23±5,27) and last-test of pilot grup (81,09±6,09), (p<0.05, 0.001). For all that, there is a significant difference between Problem Solving Inventory last-test of pilot grup (85,37±8,20) and last-test of control grup (114,33±10,88), (p<0.05, 0.001) also there is a significant difference between Self-Esteem Inventory last-test of pilot grup (81,09±6,09) and last-test of control grup (62,86±3,76), (p<0.05, 0.001).The results of the research show that recreative activities have a feature which improve the sense problem solving skill of the students and effects positively self-esteem of the students. For all that,Key Words: Recreation Activities, Problem Solving, Self-Esteem
Collections