Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 5.- 6. sınıf öğrencilerinin travmatik stres düzeyleri ile saldırganlık, dürtüsel davranış ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Araştırmada, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 5.- 6. sınıf öğrencilerinin travmatik stres düzeyleri ile saldırganlık, dürtüsel davranış ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir.Yöntem: Araştırmada tüm 1, 5ve 6. sınıflara Katılımcı Bilgi Formu (KBF), Buss- Perry Saldırganlık Ölçeği (BPSÖ), Travmatik Yaşantı Değerlendirme Anketi, Kocaeli – Ruhsal Travma Kısa Tarama (Kocaeli- Kısa) (K-RTKT), UPPS Dürtüsel Davranış Ölçeği (UPPS-DÖ)' nün tamamı kapalı zarf içinde Onam Formu ile birlikte verilmiş ve aynı şekilde geri alınmıştır. Gönüllülük esasına dayalı katılımda, 1. Sınıf uygulaması araştırmacı tarafından, 5 ve 6. Sınıf uygulamaları dönem temsilcileri aracılığıyla uygulanmıştır. Bulgular: Sınıf düzeyi değişkeni bağlamında travmatik stres, akademik başarı, dürtüsel davranış ve saldırganlık arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Erkeklerin kadınlardan daha saldırgan davranış sergilediği (p<= 000) ve bunu da sözel (p<= 001) ve fiziksel (p<= 000) olarak ifade ettikleri bilgisine ulaşılmıştır. Dürtüselliğin hiçbir boyutu cinsiyete göre farklılaşmamıştır. Sonuç: Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 5.-6. sınıf öğrencilerinin travmatik stres düzeyleri ile akademik başarı, dürtüsel davranış ve saldırganlık arasında ilişki olmadığı bulunmuştur. Erkeklerin daha saldırgan davranış sergilediği ve bunu fiziksel ve sözel olarak ifade etikleri bilgisine ulaşılmıştır.nahtar Kelime: Travmatik stres, saldırganlık, dürtüsel davranış, akademik başarı. Objective: The current study aimed to examine the relations between traumatic stress and aggressive behavior, impulsivity, academic success in Kocaeli University Faculty of Medicine, 1.st and 5.th- 6.th class students. Method: In the study, Buss- Perry Aggressiveness Scale (BPAS), Traumatic Life Event Assessment Survey, Kocaeli Short Screening Scale for Psychological Trauma (Kocaeli- Short), The UPPS Impulsive Behavior Scale, Participant Information Form are used to collect the data. They were all given in closed envelops with Samtykke Form and taken as same. Participation in study was on a voluntary basis. As 1th Class of mecical students were given the scales by researcher , 5th and 6th class of them were given by term representative.Results: In the context of class level variable there is no statistically significant relations found between traumatic stress, academic success, impulsive behavior, and aggressiveness. Men are more aggressive (p<= 000) than women and they acts it out in verbally (p<= -001) and physically (p<= 000). There is no differentiation in dimensions of impulsivity by gender.Conclusions: There is no relations between traumatic stress and aggressive behavior, impulsivity, academic success in Kocaeli University Faculty of Medicine, 1.st and 5.th, 6.th class students. Men are more aggressive than women and they acts it out in verbally and physically.Key words: Traumatic stress, aggressive behavior, impulsivity, academic success.
Collections