Hareketli ve hareketsiz zeminlerde yapılan denge antrenmanlarının dinamik denge üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Hareketli ve hareketsiz zeminlerde yapılan denge antrenmanlarının dinamik dengeye etkisinin incelenmesidir.Yöntem: Çalışma grubu, Kocaeli/İzmit Ulugazi İlkokulu 2.sınıfa devam eden en az 1 yıl cimnastik eğitimi almış ve halen bu cimnastik eğitimi almayı sürdüren n=40 öğrenciden oluşmuştur. Denek grubunu oluşturan öğrenciler 7 yaşında ve kız öğrencilerden oluşmaktadır. Grup rastlantısal olarak ikiye bölünerek bir grup hareketli zeminde çalışırken diğer grup hareketsiz zeminde antrenmanlarını sürdürmüştür. Hareketli zeminde antrenman yapan grubun boyları 122,85±1,14 cm kütleleri 24,05±1,04 kg olup, hareketsiz zeminde antrenman yapan grubun boyları 123,70±1,33 cm kütleleri 24,95±1,36 kg olan toplam 40 kız öğrenciden oluşmuştur. Katılımcılara 8 hafta boyunca haftada üç gün ve günde 40 dakika süreli denge antrenman programları uygulanmıştır. Elde edilen program öncesi ve sonrası değerlendirmelerde elde edilen parametrik verilerin tanımlanmasında ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. İkili grupların fark analizinde parametrik testlerden Independent Samples T testi(Bağımsız örneklem T testi), grupların kendi içerisinde ön test-son test sonuçları için ise yine parametrik testlerden Paired Samples T testi(Eşleştirilmiş örneklem T testi) kullanılmıştır. Tüm testler %95 güven aralığında ve α=0,05 anlamlılık düzeyinde gerçekleştirilmiştir.Bulgular: Hareketli zeminde antrenman yapan grubun ön test ve son test sonuçlarına bakıldığında, PL, AGP, MS ve AP değerlerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulunmuştur(p<0,05). ML değerinde ise ortalamada farklılık gözükmesine rağmen istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır(p>0,05). Hareketsiz zeminde antrenman yapan grubun ön test ve son test sonuçlarına bakıldığında, PL, AGP, MS, AP ve ML değerlerinde ortalamada farklılık gözükmesine rağmen istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır(p>0,05). Hareketli ve Hareketsiz zeminde antrenman yapan grubun ön test sonuçlarına bakıldığında, PL, AGP, MS, AP ve ML değerlerinde ortalamada farklılık gözükmesine rağmen istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır(p>0,05). Hareketli ve Hareketsiz zeminde antrenman yapan grubun son test sonuçlarına bakıldığında, PL, AGP, MS ve ML değerlerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulunmuştur(p<0,05). AP değerlerinde ortalamada farklılık gözükmesine rağmen istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır(p>0,05).Sonuç: Hareketli zeminde yapılan denge antrenmanlarının dinamik dengeye istatistiksel olarak olumlu etkileri bulunduğu görülmüştür. Hareketsiz zeminde yapılan denge antrenmanlarının ise dinamik denge üzerinde istatistiksel olarak etkisinin olmadığı görülmüştür. Objective: The main purpose of this study is to identify the effects of balance trainings done upon stable and unstable surfaces over dynamic balance.Method: The research group is consisted by 40 female students who have studied in Kocaeli/İzmit Ulugazi Primary school, have did at least 1 year gymnastic trainings and have still continued, age of 7 years old. The average height of participants who did balance training upon stable surface is 122,85±1,14 cm and average weight is 24,05±1,04 kg. The height of participants who did balance training upon unstable surface is 123,70±1,33 cm and average weight is 24,95±1,36 kg. The balance training programmes that are 40 minutes and 3 times in a week is followed to these participants. Mean and standart deviation values to define parametric datas are used to calculate the datas by statistically which is obtained before and after training programmes. Parametric Independent Samples T test is used for difference analyze for two groups. Parametric Paired Sample T-Test is used to analyze groups' pre-test and post-test results in theirselves.Result: According to pre-test and post-test results of stable surface training group, the significant differences are found with PL, AGP, MS ve AP values(p<0,05). Mean difference is appeared on ML values but the significant difference isn't found(p>0,05). According to pre-test and post-test results of unstable surface training group, mean differences are found with PL, AGP, MS, AP ve ML but the significant differences aren't found(p>0,05). When pre-test results of both stable and unstable surface trainings groups analyzed, mean differences are found with PL, AGP, MS, AP ve ML but the significant differences aren't found(p>0,05). When post-test results of both stable and unstable surface trainings groups observed, the significant differences are found with PL, AGP, MS ve ML(p<0,05). Mean difference is appeared for AP but the significant differences isn't found(p>0,05).Conclusion: As a result, balance trainings that are done upon unstable surface demonstrate positive effects statistically on dynamic balance but balance trainings that are done upon stable surface don't show positive effects statistically on it.
Collections