Beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kocaeli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Kocaeli il genelinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerini belirlemek ve becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi saptamaktır.Yöntem: Araştırma grubunu, 2016 - 2017 eğitim-öğretim yılında Kocaeli İl merkezi ve ilçe okullarında görev yapan 124 kadın, 138 erkek toplam 262 gönüllü beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen, Alay ve Koçak tarafından (2003) Türkçeye uyarlanan `Zaman Yönetimi Envanteri ve Weiss, Davis, England ve Lofguist (1967) tarafından geliştirilen ölçek Baycan (1985) tarafından Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan `Minnesota İş Doyum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlemesi SPSS 21.0 paket programında yapılmıştır. Verilerin normal dağıldığı görülmüştür. İstatistiksel gösterimlerde aritmetik ortalama, standart sapma değerleri sunuldu. İkili karşılaştırmalarda Independent-Samples t test, çoklu karşılaştırmalarda One Way Anova, farklılığın kaynağının belirlenmesinde ise Post Hoc testlerden Tukey testi, zaman yönetimi ve iş doyumu verilerin arasındaki ilişkiyi belirlemek için Sperman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi %95 güven aralığında, p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Bulgular: Genel zaman yönetimi ile içsel doyum arasında düşük düzeyinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır (r=0.277; p<0.01). Genel zaman yönetimi ile dışsal doyum arasında düşük düzeyinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır (r=0.122; p<0.05). Genel zaman yönetimi ile genel iş doyum arasında düşük düzeyinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır (r=0.233; p<0.01).Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerin yüksek seviyede zaman yönetimi becerilerine ve iş doyumuna sahip olduklarını görülmektedir. Beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumu arasında düşük düzeyinde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Bu bağlamda, beden eğitimi öğretmenlerin zaman yönetimi becerileri artıkça iş doyumları da artmaktadır. Zaman yönetimi becerilerine sahip olan beden eğitimi öğretmenlerin iş doyumlarının yüksek olması mesleklerini severek yaptıkları ve işlerinden memnun oldukları söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, beden eğitimi, zaman yönetimi, iş doyumu Objective: The purpose of this research is to determine the time management skills of physical education teachers working in Kocaeli province and to determine the relationship between their skills and job satisfaction. Method: The research group consists of a total of 262 volunteer physical education teachers, 124 female and 138 male, working in Kocaeli Provincial center and district schools in 2016 - 2017 academic year. `Time Management Inventory` developed by Britton and Tesser (1991), adapted by Alay and Koçak (2003) to Turkish and `Minnesota Job Satisfaction Scale` developed by Weiss, Davis, England and Lofguist (1967), adapted to Turkish and tested for validity and reliability by Baycan (1985) were used in the research. The analysis of the obtained data was done with SPSS 21.0 package program. The data is normally distributed. Arithmetic mean, standard deviation values were presented in statistical representations. Sperman Correlation Test for relationship between time management and job satisfaction, the Independent-Samples t test for binary comparisons, One Way Anova for multiple comparisons, Tukey test from Post Hoc tests were used to determine the source of difference. Analysis of the data was assessed at 95% confidence interval, p <0.05 significance level.Findings: There was a significant positive correlation between general time management and internal satisfaction at low level (r = 0.277; p <0.01). There was a significant positive correlation between general time management and external satisfaction at low level (r = 0.122, p <0.05). There was a significant positive correlation between general time management and overall job satisfaction at the low level (r = 0.233; p <0.01).Conclusion: It is seen that physical education teachers have high level of time management skills and job satisfaction. It is observed that there is a positive correlation between the time management skills of the physical education teachers and the job satisfaction at the low level. In this context, as the time management skills of the physical education teachers improve, their job satisfaction also increases. It can be said that physical education teachers who have time management skills have high job satisfaction, they enjoy their profession and are satisfied with their work.Key words: Teacher, physical education, time management, job satisfaction
Collections