Cimnastik sporcusu ailelerinin duygusal zeka ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı çocukları cimnastikle ilgilenen velilerin duygusal zekaları ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkileri bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma grubunu kocaeli ilinde çocukları cimnastikle ilgilenen kadın(n=62), erkek(n=60) toplamda (n=122) sporcu velisinden oluşmaktadır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan velilerin demografik bilgilerinin yanı sıra `Duygusal Zekâ Ölçeği` ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` veri toplama aracı olarak uygulanmıştır.Verilerin analizinde frekans (n) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada değişkenler arasındaki farkı bulabilmek amacıyla bağımsız T-testi, Anova testi ve korelasyon (r istatistiği) testleri yapılmıştır. Araştırmanın anlam düzeyi p< 0,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında araştırmanın değişkenlerinden cinsiyet, gelir düzeyi ve velilerin daha önceden lisanslı spor yapma durumlarına gore duygusal zeka durumları ve örgütsel bağlılık düzeylerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The aim of this study is to approach the parents who are interested in gymnastic emotional intelligence and organizational commitment where they are diverse. In the research group, the woman (n = 62) who is interested in gymnastics in the province of Kocaeli is made up of a total of (n = 122) male athletes. Survey method in research. According to the research, besides the demographic information of the parents, `Emotional Intelligence Scale Z and` Organizational Commitment Scale vel were applied as data collection tools.Frequency (n) and percentage (%) percent were calculated in data analysis. In addition, differences between the variables were searched, independent T-test, Anova test and correlation (r statistic) were analyzed. The level of significance of the study was accepted as p <0.05.According to the results of the study, the differences between the variables of gender, income level, and parents were compared with the levels of emotional intelligence and organizational commitment.
Collections